چطور فولدر Windows.old در ویندوز 10 را پاک کنیم؟

0
565

کاربران ویندوز بدون شک فایلی به نام Windows.old را روی یکی از پارتیشن های ویندوز خود که بیشتر اوقات در درایو C است را مشاهده کرده اند، این فایل حجم بسیار زیادی دارد و در این بخش یک سوال پیش می آید که آیا می توان این فایل را حذف کرد یا  خیر. حذف این فایل مانند بسیاری از فایل ها نیست و کمی مراحل پیچیده تری دارد که در این قسمت به بررسی این موضوع که چطور فولدر Windows.old در ویندوز 10 را پاک کنیم می پردازیم.

همانطور که بیان شد این فولدر حجم بسیار زیادی دارد و کاربران بیشتر اوقات قصد دارند که این فولدر را حذف کنند، اما با پیغامی رو به رو می شوند که بیان می کند این امکان حذف این فایل وجود ندارد. برای نحوه حذف این فولدر با حجم بالا با ما همراه باشید.

فولدر Windows.old چیست و در کدام بخش ویندوز وجود دارد؟

این پوشه به طور کلی در قسمت پارتیشن سیستم وجود دارد و پس از نصب ویندوز جدید یا به روز رسانی آن بدون فرمت درایو ویندوز این پوشه ظاهر می شود. همانطور که می توانید از نام آن حدس بزنید در این فولدر فایل های سیستمی ویندزو قبلی وجود دارد. این پوشه به کاربران اجاره می دهد تا نسخه قبلی را بازگرداند. از این رو در این بخش فایل های سیستمی که اهمیت بسیار زیادی دارد ذخیره می شود.

از آنجائیکه Windows.old فضای زیادی را روی هارد دیسک اشغال می کند، ویندوز شامل مکانیسم حذف خودکار است و پس از 28 روز این فولدر به طور خودکار حذف می شود. بیشتر کاربران به محض مشاهده این فایل اقدام به حذف آن می کنند با این وجود حذف این فولدر مراحلی دارد و مانند پوشه های دیگر نیست.

چطور فولدر Windows.old را حذف کنیم؟

با استفاده از این روش به سادگی می توانید به سوال چطور فولدر Windows.old در ویندوز 10 را پاک کنیم پاسخ دهید. این روش نه تنها برای ویندوز 10 سازگاری دارد، بلکه می توانید آن را در نسخه های دیگر ویندوز اجرا کنید.

با استفاده از کلید ترکیبی Win + R قسمت Run ویندوز را اجرا کنید. در این بخش cleanmgr را تایپ کرده و در بخش انتخاب ویندوز Drive C یا فولدری که این فایل در آن وجود دارد را انتخاب کنید.

پس از پایان این اسکن ، پنجره ی Disk Cleanup ظاهر می شود و در این بخش باید گزینه Clean up system files را انتخاب کنید و سپس Disk Cleanup را کلیک کنید. در این بخش دوباره درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از یک اسکن کوتاه Disk Cleanup را باز کنید و پوشه ی Previous Windows installation را انتخاب کنید و پس از قبول کردن آن منتظر بمانید که فایل مورد نظر شما به طور کامل حذف شود.

پس ازاتمام کار می توانید فایل اکسپلورر خود را اجرا کرده و از حذف این فایل پرحجم مطمئن شوید. با استفاده از این راه کار می توانید به خوبی به مدیریت حجم درایو سیستمی خود بپردازید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها