فیس‌بوک نحوه مشاهده تبلیغات سیاسی را به کاربران داد

0
242

فیس‌بوک اعلام کرده است که با بروزرسانی پلتفرم خود، قصد دارد به کاربران اجازه دهد تبلیغات سیاسی را خاموش و روشن کرده و کنترل کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، البته به گفته‌ی این منتقدین، سطح این تنظیمات همچنان از حالت ایده ئال بسیار فاصله دارد.

پس از شکست فیس‌بوک در اثبات عدم دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا با استفاده از تبلیغات هدفمند، فیس‌بوک اکنون چاره‌ای به جز اعمال کنترل‌های بیشتر روی تبلیغات سیاسی روی این پلتفرم ندارد.

فیس‌بوک گفته است علاوه بر عرضه‌ی ابزار جدیدی که به کاربران اجازه می‌دهد روی تبلیغات سیاسی مشاهده شده در فیس‌بوک و اینستاگرام کنترل بیشتری داشته باشند، در مورد اطلاعات جمع آوری شده توسط این تبلیغات، شفاف سازی بیشتری انجام می‌دهد.

در مقابل اما شرکت‌هایی مانند Twitter، Pinterest، TikTok و Spotify به طور کامل این گونه تبلیغات را روی پلتفرم های خود ممنوع کرده‌اند.

گفته می‌شود فیس‌بوک هم در ابتدا قصد داشت سیاستی مشابه گوگل و شرکت‌های زیر شاخه‌ی آنرا در مقابل این گونه تبلیغات پیش بگیرد.

با این حال با توجه به جامعه‌ی وسیع مخاطبان این گونه تبلیغات، فیس‌بوک در نهایت تصمیم خود را در مورد آنها تغییر داد.

فیس‌بوک ادعا داشته است که به جای ممنوعیت کامل این تبلیغات، اکنون کاربران قادر خواهند بود تبلیغات مشاهده شده‌ی خودشان را مدیریت کنند.

تغییر دیگر به کاربران اجازه خواهد داد که با تنظیمات بخش Custom Audience (مخاطبان خاص)، جلوی تبلیغات سیاسی را که نمی‌خواهند، به طور کامل بگیرند.

البته شما با تنظیمات این بخش خواهید بود جلوی هر نوع تبلیغاتی را بگیرید و این صرفا مربوط به تبلیغات سیاسی نمی‌شود.

البته گفته می‌شود شما قادر به مسدود کردن همه‌ی تبلیغات نخواهید بود و در این زمینه محدودیت‌هایی خواهید داشت.

خود شخص مارک زاکربرگ، خالق فیس‌بوک گفته است که پلتفرمش یکی از عاملان انتخاب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بوده است، اما نه به دلیل پخش اطلاعات گمراه کننده و یا همکاری ترامپ با موسسه‌های اطلاعاتی، بلکه به خاطر استفاده‌ی موثر آنها از تبلیغات بوده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها