فیس بوک و اعلام لو رفتن پسورد میلیونها کاربر اینستاگرام

0
218
فیس بوک و اعلام لو رفتن پسورد میلیونها کاربر اینستاگرام

اتفاقها و حوادث امنیتی معمولا یک الگوی مشابه را دنبال می کنند. کمپانی ها متوجه می شوند که آنها آنقدرها که فکر می کردند ایمن نیستند و به کاربرانشان درباره این مشکل اطلاع رسانی می کنند و بعدها مشخص می شود که این اتفاقها، افراد به مراتب بیشتری نسبت به آنچه پیش بینی شده بود را تحت تاثیر قرار داده.

فیس بوک اخیرا اعلام کرده که مشکلاتی در مورد شیوه ذخیره سازی پسوردها با توجه به همین الگو برایش ایجاد شده و این کمپانی گفته که میلیون ها کاربر اینستاگرام هم متاثر از این اشتباه امنیتی شده بودند.

فیس بوک در ماه مارس اعلام کرده بود که حدودا 20 هزار کارمند این شرکت ممکن است به پسورد بیش از 600 میلیون نفر دسترسی یافته باشند. برای این موضوع حتی نیازی نبوده که کاری انجام شود که باعث قابل خواندن دیتاها شود؛ چرا که این دیتاها به صورت متن ساده ذخیره شده بودند.

این کمپانی کلیدهایی به زندگی دیجیتال تقریبا نیم میلیارد نفر از افراد را باقی گذاشته بودند و بدین ترتیب کارمندانشان می توانستند از آنها استفاده کنند. ما کاملا مطمئن هستیم که این خلاف امنیت است.

داستان مشابه پسوردهای فیس بوک برای اینستاگرام

پس از آن و در روز18 آوریل کمپانی فیس بوک، پست بلاگ ماه مارسش را با اطلاعات بیشتری آپدیت کرد:«از زمانی که این پست منتشر شده، ما متوجه ورودهای اضافی پسوردهای صفحات اینستاگرامی شدیم که در فرمت قابل خواندن ذخیره شده بود. حالا ما پیش بینی می کنیم که این مسئله، میلیونها کاربر اینستاگرام را تحت تاثیر قرار داده. ما به این کاربران دراین رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ دقیقا مثل همان کاری که پیش ازاین درمورد سایر افراد نیز انجام داده بودیم. تحقیقات ما نشان داده که این پسوردهای ذخیره شده، به صورت داخلی مورد سوءاستفاده قرار نگرفته و یا به صورت نادرستی مورد دسترسی قرار نگرفته است.»داستان مشابه پسوردهای فیس بوک برای اینستاگرام

این کمپانی اعلام نکرد که چه زمانی متوجه شده که کاربران اینستاگرام هم با این مورد مواجه شده اند؛  احتمالا این اتفاق در زمانی بین 21 ماه مارس تا 18 آوریل رخ داد. مسئولان فیس بوک این مسئله را در شبکه های اجتماعی شان متذکر نشده اند و فقط این پست بلاگی را بازنشر کردند تا اعلام کنند که این مطلب آپدیت شده و یا به خبرنگاران درمورد این تغییر خبر بدهند.

شاید این بدان معنا باشد که کمپانی فیس بوک امیدوار بوده که تمرکز رسانه ها روی بخشهای دیگری باشد تا بلکه این ماجرا نادیده گرفته شود.

این افشای رمزهای عبور کاملا با پروسه ای که در بالا به آن اشاره کردیم جور در می آید. اینطور به نظر می رسد که همیشه اوضاع بدتر از چیزی است که آنها تصور می کنند و آنها همیشه تلاش می کنند تا میزان حاد بودن قضیه را کمتر جلوه دهند و همیشه این احتمال وجود دارد که افشا و لورفتن کلمه های عبور، اعلام نشود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها