قلعه ضد گلوله بی ام و i7 Protection ، اولین سدان برقی ضد گلوله جهان را ببینید

0
393

بی ام و جدیدترین ضد گلوله خود را به نام i7 Protection راهی بازار کرد. این خودرو به مانند قلعه مستحکم روی چهار چرخ است.

به گزارش کالاسودا، در یکی از تصاویر منتشر شده خودروی جدید را می‌بینیم که از بیرون با گلوله‌های بی شمار مورد هدف قرار گرفته و سوراخ سوراخ شده، اما داخل خودرو در آرامش بوده و انگار اتفاقی برای سرنشینان نیفتاده است.

هیچ خرده شیشه‌ای روی زمین با صندلی دیده نمی‌شود و چرم دوخته شده کاملا نو و سالم به نظر می‌رسد.

جدیدترین سری ۷ بی ام و تحت دو مدل BMW i7 Protection و G70، یک خودرو معمولی نیست بلکه تحت گواهینامه بالستیک VR9 با بالاترین سطح برای یک خودروی نظامی تعریف و تایید شده است.

خودروساز آلمانی می‌گوید مهندسان بی ام و خودشان این خودرو را در کارخانه BMW Dingolfing ساخته و اولین سدان ضد گلوله جهان با پیشرانه تمام برقی است.

بدنه i7 Protection از فولاد ضد زره ساخته شده است و ب ام و می‌گوید بدنه طراحی شده می‌تواند مهمات 7.62 X 54 R را نگه داشته و عبور ندهد که این به معنای ضد گلوله های زره پوش است.

برای محافظت در برابر گلوله، نمای بیرونی از آلیاژ فولادی گرم ساخته شده است، در حالی که سقف و زیر بدنه نیز از مواد زره پوش برای محافظت در برابر حملات هوایی و مواد منفجره ساخته شده است.

 

مخزن سوخت سدان دارای یک محفظه ویژه است که می‌تواند در صورت اصابت گلوله، خود را بسته ، تا از هدر رفتن سوخت جلوگیری کند.

لاستیک‌ها نیز هدفمند تعریف شده و آلیاژهای ۲۰ اینچی دور تایرهای میشلن PAX پیچیده شده که ظاهراً حتی با کاهش فشار کلی قادرند با سرعت ۵۰ مایل در ساعت به حرکت خود ادامه دهند.{در صورت بروز حادثه}

تصاویر خودرو یک دیواره جانبی ضخیم را نشان می‌دهد که می‌تواند یکی از معدود تمایزات بصری بین سری ۷ معمولی و زره پوش باشد.

در مورد تفاوت‌های مدل ضد گلوله با سایر سری ۷ بی ام و می‌گوید قصد داشته تا مدل ضد گلوله را تا حد امکان محتاطانه جلوه دهد تا فرقی با مدل معمولی نداشته باشد تا جلب توجه نکند.

به همین دلیل است که لاستیک‌های run-flat و نگهدارنده پرچم بالای گلگیرهای جلو تنها عناصر بصری منحصربه‌فرد این مدل هستند.

مشتریان این خودرو می‌توانند مدل‌های حفاظتی را با مواردی مانند سیستم تامین هوای تازه، کپسول‌های آتش‌نشانی با تخلیه خودکار و دستی، چراغ‌های چشمک زن و گیرنده‌های رادیویی مجهز کنند.

خودرو i7 Protection از موتور i7 M70 استفاده می‌کند.

این دو موتور ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۵۴۹ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

علی رغم نصب زره های سنگین، سرعت 0-62 مایل در ساعت {صفر تا صد} 9.0 ثانیه است و حداکثر سرعت به 99 مایل در ساعت { ۱۶۰ کیلومتر} محدود شده است.

آمار دقیق برد هنوز منتشر نشده است، اما بی‌ام‌و می‌گوید که راندمان WLTP تخمینی ۳۰ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با توجه به ظرفیت باتری قابل استفاده ۱۰۱ کیلووات ساعت i7، برد تخمینی حدود 210 مایل {۳۳۷ کیلومتر} خواهد بود. این به طور قابل توجهی کمتر از برد i7 M70 معمولی است که بردی معادل 295 مایل دارد.

این سدان با ویژگی‌های شیک مانند نمایشگر خمیده BMW، سیستم صدای فراگیر Bowers و Wilkins Diamond با ۲۸ بلندگو، و صندلی‌های تکیه‌دار با زیرپایی در میان انبوهی از ویژگی‌های دیگر که BMW مشتریان سری ۷ خود را با آن‌ها نوازش می‌کند، با لوکس همتای غیربالستیکی خود مطابقت دارد.

اگرچه به نظر نمی رسد صفحه نمایش ۳۱ اینچی جمع شونده 8K در این مدل قرار بگیرد. اما باز هم، کسی که به طور منظم نیاز به محافظت در برابر گلوله‌های سوراخ‌کننده زره‌دار دارد، احتمالاً زمانی برای نشستن و پخش فیلم‌ ندارد.

بی ام و قیمت این محصول را مخفی نگه داشته است و البته این مدل در انحصار بازار اروپا خواهد بود.

خودرو i7 M70 در آمریکا ۱۶۸۵۰۰ دلار قیمت دارد وبنابراین انتظار می‌رود نسخه ضد گلوله آن قیمت بیشتری داشته باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها