لغو نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای، ویدئویی و موبایل E3 به دلیل کروناویروس

0
411

طبق گزارش، نمایشگاه تجاری بازی‌های رایانه‌ای، ویدئویی و موبایل Electronic Entertainment Expo که آن را با نام E3  می‌شناسیم به دلیل شیوع کروناویروس برگزار نمی‌شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، براساس گزارش ارس تکنیکا، E3، بزرگ‌ترین رویداد بازی سال، به دلیل نگرانی شیوع کروناویروس جدید (COVID-19) لغو شده است. در این نشریه آمده است که چندین منبع آشنا با انجمن نرم افزاری و گروه پشت صحنه‌ی E3، این خبر را تأیید کرده‌اند. Ars Technica می‌افزاید: به زودی یک اعلامیه رسمی منتشر می‌شود و در روز سه شنبه اعلام خواهد شد.

ESA بلافاصله به این اظهارات پاسخی نداده است.

پیش از انتشار این گزارش، ناشر بازی‌های ویدیویی Devolver Digital در توئیت خود نوشت: “پروازها و هتل‌های E3 خود را لغو کنید.”

احتمال لغو E3 به این دلیل بسیار بالا است که کنفرانس‌ها و نمایشگاههای معتبر دیگری مانند کنگره جهانی موبایل 2020، کنفرانس توسعه دهندگان بازی و کنفرانس F8 فیس بوک نیز به این دلیل برگزار نمی شوند.

E3، نمایشگاهی است که بزرگترین اعلامیه‌های بازی سال در آن انجام عرضه می‌شود، قرار بود در تاریخ 9 تا 11 ژوئن در لس آنجلس برگزار شود.

علیرغم اینکه سونی در ماه ژانویه از این رویداد کناره گیری کرد و تصمیم گرفت که در زمان و مکان دیگری به عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 بپردازد، E3 هنوز هم آماده میزبانی از شرکت‌های مهم بازی از سراسر جهان بود و کمپانی‌های مانند Xbox، Nintendo، Ubisoft، Bethesda، Sega، Capcom، Square Enix، Take-Two و Bandai Namco از جمله شرکت‌هایی بودند که قرار بود در این نمایش حضور داشته باشند؛ اما به دلیل بحرانی بودن شرایط این نمایشگاه نیز کنسل شد.

تعداد مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس اکنون به بیش از 4000 نفر رسیده است که بیش از 100 هزار مورد در سراسر جهان را درگیر کرده است. این بیماری تنها رویدادها را لغو نمی‌کند، بلکه مدارس در ژاپن بسته شده‌اند و کل کشور ایتالیا به دلیل کروناویروس به حالت قرنطینه در آمده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها