لغو کنفرانس F8 فیس‌بوک به دلیل کروناویروس

0
395

فیس بوک کنفرانس F8 را به علت شیوع کروناویروس لغو می‌کند؛ مایکروسافت نیز از کنفرانس توسعه دهندگان بازی کنار کشید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress، شیوع کروناویروس همچنان بر صنعت فناوری تأثیر می‌گذارد. زیرا فیس بوک اعلام کرده است که کنفرانس توسعه دهنده F8 2020 خود را به دلیل نگرانی‌های Covid-19 لغو خواهد کرد. در همین حال، مایکروسافت از کنفرانس توسعه دهندگان بازی که قرار است ماه آینده در سانفرانسیسکو برگزار شود، کنار کشید. شرکت‌های دیگری که از این رویدادها کنار کشیدند Facebook و PlayStation سونی هستند.

بیماری کروناویروس جدید در ماه دسامبر در ووهان چین کشف شد و در 47 کشور شیوع یافته است. این بیماری تاکنون بیش از 82000 نفر را آلوده کرده و بیش از 2800 نفر نیز جان باخته‌اند. در 30 ژانویه، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به دلیل شیوع کووید 19، یک اورژانس جهانی بهداشتی اعلام کرد.

با توجه شیوع کروناویروس، کنگره جهانی موبایل (MWC)، که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های سالانه برای شرکت‌های مخابراتی و تولید کنندگان تلفن همراه است، نیز لغو شد. MWC در ماه فوریه هر سال در بارسلونا، اسپانیا برگزار می‌شود.

F8 یک رویداد بزرگ سالانه برای شرکت فیسبوک است که با حضور بیش از 5،000 توسعه دهنده و کارآفرین از سراسر جهان برگزار می‌شود. قرار بود F8 2020 فیس بوک در تاریخ 5 و 6 ماه مه در سان خوزه، کالیفرنیا برگزار شود.

مدیر سیستم عاملها و برنامه‌های توسعه دهنده فیس بوک، در بیانیه‌ای گفت: “این یک تصمیم سخت برای ما بود ؛ کنفرانس F8 یک رویداد فوق العاده مهم برای فیس بوک و یکی از راه‌های مورد علاقه ما برای تجلیل از همه شما در سراسر جهان است؛ اما ما باید با اولویت قرار دادن سلامتی و ایمنی همکاران توسعه دهنده و کارمندان تصمیم گیری کنیم.”

فیس‌بوک در کنفرانس F8 سال گذشته خود،  تغییراتی را در مورد حریم خصوصی محصولات اصلی خود از جمله مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ ارائه داد. در گذشته، این شرکت فناوری‌های بلندپروازانه تر خود را در این کنفرانس توسعه دهنده سالانه به نمایش می گذاشت.

فیس‌بوک اعلام کرده که از سایر روش‌ها با توسعه دهندگان ارتباط برقرار خواهد کرد. روش هایی از جمله محتوای ویدئویی آنلاین و نشست‌های محلی نمونه‌ای از اقدامات فیس‌بوک در این راستا است.

شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت نیز از کنفرانس توسعه دهندگان بازی که قرار است در تاریخ 16 تا 20 مارس برگزار شود به دلیل نگرانی‌های Covid-19  کنار کشیدند. در عوض، مایکروسافت از 16 مارس تا 18 مارس میزبان یک رویداد دیجیتالی است که در آن جلسات برنامه ریزی شده بازی های خود را در به صورت زنده پخش می‌کند.

سلامتی و ایمنی افراد، توسعه دهندگان، کارمندان و شرکای در سراسر جهان اولویت اصلی  شرکت های فناوری از جمله فیسبوک است. به ویژه هنگامی که جهان با خطرات بهداشت عمومی رو به رشد مانند کروناویروس (COVID-19) دست و پنجه نرم می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها