لیست گوشی‌های هوشمند با قابلیت تعمیر پذیری آسان

0
25

طراحی گوشی‌های همراه هم ارگونومی و هم بر قابلیت تعمیر پذیری آن‌ها تاثیر دارد؛ با این حال هرچه می‌گذرد، مونتاژ داخلی قطعات و عیب یابی گوشی‌های هوشمند سخت‌تر می‌شود؛ اما هنوز هم گوشی‌های اندرویدی هستند که به راحتی تعمیر می‌شوند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، لیست وب سایت Electronic Hub و گزارش SamMobile نشان می‌دهد که گوشی‌های زیر راحت‌تر تعمیر می‌شوند.

در این لیست سامسونگ و موتورولا می‌درخشند.

محققان Electronics Hub راهنمای تعمیر که توسط iFixit برای 228 تلفن جمع آوری شده را بررسی کردند.

با تجزیه و تحلیل، توانستند گوشی‌های اندروید که راحت‌تر تعمیر می‌شوند و میانگین زمان لازم برای تعمیر آن‌ها را ارائه دهند.

گوشی‌های هوشمند با قابلیت تعمیر پذیری آسان: سامسونگ و موتورولا در صدر

این گزارش نشان داد که Motorola Moto G7 ساده‌ترین گوشی اندرویدی از نظر تعمیر پذیری است، زیرا 50 درصد از تعمیرات آن توسط کاربران انجام می‌شود. میانگین زمان مورد نیاز برای تعمیرات این دستگاه کم و تنها 25 دقیقه است.

رتبه دوم، ما سامسونگ گلکسی A40 است که 42.9 درصد از تعمیرات آن توسط کاربر انجام می‌شود و میانگین زمان تعمیر 32.6 دقیقه است.

یکی دیگر از گوشی‌های سامسونگ، Samsung Galaxy S22 Ultra 5G، است که 33.3 درصد از تعمیرات آن برای کاربران ساده است. اما میانگین زمان تعمیر این گوشی کمی بیشتر و 48.1 دقیقه در هر تعمیر است.

لیست 10 تای این گوشی‌ها به شرح فوق و دارای چندین آیفون و دو مدل POCO است.

در مقابل این لیست، Google Pixel 7 قرار دارد که چالش برانگیزترین گوشی برای تعمیر است.

تمام تعمیرات این گوشی پیچیده و به طور متوسط به زمان 60.3 دقیقه در هر تعمیر نیاز دارند.

علاوه بر این، در این لیست سامسونگ گلکسی نوت 10، ردمی نوت 11 پرو، سامسونگ گلکسی A53 5G و سامسونگ گلکسی A72  قرار دارد که 100 درصد تعمیرات آن‌ها چالش برانگیز است.

چرا قابلیت تعمیر مهم است؟

تعمیر پذیری گوشی‌های همراه به چند دلیل اهمیت دارند. زیرا به کاربران این امکان را می‌دهند در تعمیرات صرفه جویی کنند. اگر تعمیر گوشی آسان باشد، کاربران قادرند خودشان این کار را انجام دهند.

همچنین قابلیت تعمیر برای محیط زیست خوب است و آلاینده‌های مضر کمتری را وارد محیط زیست می‌کنند.

در آخر، تعمیر پذیری حق مصرف کننده است و کاربران باید حق تعمیر گوشی‌های خود را داشته باشند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها