مأموریت سنگین پورشه برای ریماک!

0
259

در نمایشگاه ژنو 2020، ریماک به عنوان خودروسازی اهل کرواسی از نسخه نهایی و آماده تولید هایپرکار 1914 اسب بخاری C-Two رونمایی خواهد کرد. این هیولای الکتریکی اولین بار در نمایشگاه ژنو 2018 پدیدار شد و البته گفته شده که نسخه تولیدی آن با برخی تغییرات و همچنین تغییر نام روانه جاده‌ها خواهد شد.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، اما مؤسس ریماک در عین اینکه خودروی آرزوهای خود را ساخته بلکه با پورشه و هیوندای نیز هم‌کاسه شده و مخصوصاً پورشه توانسته 10 درصد سهام ریماک را مال خود کند. البته این میزان سهم  اکنون به 15.5 درصد رسیده است؛ اما این به چه معناست؟

اتوموتیونیوز اروپا اخیراً با مت ریماک درباره موضوعات متعدد از جمله هایپرکارهای آتی این شرکت مصاحبه کرده است.

او گفته که ریماک اصلاً عجله‌ای برای تولید جانشین C-Two نداشته و دلیل خوب آن نیز این بوده است:

ما نمی‌خواهیم با مشتریان خود مسابقه دهیم.

مشتریان یاد شده در زمینه قوای محرکه تمام الکتریکی و باتری خودروها به تجارب فنی ریماک علاقه زیادی دارند. آن چیزی که مشتریان نمی‌خواهند رقابت درون این شرکت است. ریماک این‌گونه ادامه می‌دهد:

تا زمانی که در سال زیر 1000 خودرو تولید کنیم مشتریان اهمیتی نخواهند داد. ثانیاً من واقعاً معتقدم حمل‌ونقل به‌صورت کامل تغییر خواهد کرد. امروزه تأسیس یک کمپانی برای تولید انبوه خودرو منطقی نیست زیرا من متقاعد شده‌ام مردم دیگر به دنبال مالکیت خودرو نخواهند بود و آن‌ها را نخواهند راند. بله ما در حال توسعه باتری‌ها و قوای محرکه در مقیاس تولید انبوه هستیم و به خودروسازان اجازه می‌دهیم تا از آن‌ها در خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود استفاده کنند اما ما به چیزی ورای این فکر می‌کنیم.

او اشاره زیادی به جزئیات نداشته اما وقتی صحبت از همکاری با پورشه شده گفته که این خودروساز مشهور آلمانی چالش بزرگی را پیش رویش گذاشته است. مت ریماک خاطرنشان ساخته است:

آن‌ها در همان آغاز یک چالش را پیش روی ما گذاشتند: این یک خودروی جدیدی است که پورشه در حال ساخت آن است و از ما خواسته شده تا آن را بهتر کنیم. اما تنها سه ماه وقت به ما داده شد. اساساً آن‌ها مأموریت غیرممکنی را به ما دادند.

نه خودروی اشاره شده پورشه تایکان نیست و ریماک هم در برابر پورشه پیروز شده است. در عوض ریماک امیدوار است پورشه به کمپانی کوچکش اجازه دهد تا از تخصص و تجارب خود در تکنولوژی، تولید نمونه‌های اولیه و ساخت در تعداد محدود استفاده نماید تا به شرکتی درجه‌یک تبدیل شود.

فعلاً هیوندای مالک 14 درصد و پورشه مالک 15.5 درصد سهام ریماک بوده و یک شرکت تولید کننده باتری در چین نیز 19 درصد سهام این خودروساز را در اختیار دارد. خود ریماک هم مالک 43 درصد از سهام شرکتش می‌باشد. البته برخی سرمایه‌گذاران کوچک دیگر هم وجود دارند.

اما مت ریماک هنوز 31 ساله بوده و شرکتش هم 10 سال سن دارد. شرکتی که زمانی کار خود را در گاراژ پدری شروع کرده بود هم‌اکنون مأموریت توسعه باتری‌ها و قوای محرکه الکتریکی محصولات پورشه را بر عهده گرفته است. این یعنی پشتکار، تلاش و امیدواری…

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها