متوسل شدن ByteDance به دادگاه به دلیل بیانیه‌ی غیر منصفانه ایالات متحده

0
551

اپلیکیشن چینی تیک تاک چند مدتی است که بر سر زبان‌ها افتاده است؛ این شرکت در حال حاضر در ایالات متحده با یک ممنوعیت احتمالی روبرو است و تنها می‌تواند از طریق واگذاری شرکت مادر تیک تاک، یعنی ByteDance به یک شرکت آمریکایی، از این ممنوعیت جان سالم به در ببرد. به غیر از مایکروسافت؛ خریداران دیگری نیز وجود دارند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، طبق گفته رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ، ByteDance تا 15 سپتامبر باید TikTok را بفروشند. امروز بعد از ظهر، ByteDance بیانیه‌ای را به دولت ایالات متحده صادر کرد.

طبق این بیانیه، ByteDance حکم اجرایی دولت ایالات متحده را زیر سؤال برد. این شرکت می‌گوید اتهامات علیه شرکتش تأیید نشده است. همچنین معتقد است كه هیچ مبنای اساسی برای نگرانی آمریکا، مبنی بر استفاده از این برنامه برای فعالیتهای تبلیغاتی دروغین و جاسوسی وجود ندارد.

ByteDance معتقد است که این دستورالعمل اجرایی ایالات متحده اعتماد شرکت‌های جهانی را تضعیف می‌کند. این دستورالعمل قانون آزادی بیان و بازارهای آزاد را نقض می‌کند. TikTok مجدداً تأکید می‌کند که حتی حاضر است تجارت ایالات متحده خود را به یک شرکت آمریکایی بفروشد. با این حال، معتقد است که این رفتار منصفانه نیست و ممکن است به دادگاه ایالات متحده متوسل شود.

متوسل شدن تیک تاک به دادگاه اگرچه کار درستی است؛ اما بیهوده است. بدیهی است که دولت آمریکا TikTok را وادار می‌کند تا تجارت خود را در ایالات متحده واگذار کند. این یک رویه رایج بین المللی نیست و می‌تواند یک پیش زمینه‌ی جدید برای سایر دولت‌ها به وجود آورد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها