محاسبات کوانتومی با تراشه کنترلی ‘Horse Ridge’ اینتل

0
946

اینتل اعلام کرد که تراشه کنترلی با نام Horse Ridge ساخته که قادر است محاسبات کوانتومی را از نظر اقتصادی، سودآورتر کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت، آزمایشگاه‌های اینتل به همراه شریک تحقیقاتی خود QuTech در TU-Delft هم‌اکنون از تراشه Horse Ridge برای کنترل چندین بیت کوانتومی یا کوبیت استفاده می‌کنند. خبرهای خوش اینتل، پس از یک هفته‌ی سرشار از تهدیدهای رقابتی کوالکام، Arm و شرکا منتشر شد.

امروزه محاسبات کوانتومی به یک موضوع داغ تبدیل شده است. در این راستا IBM سال گذشته از یک سیستم تجاری در CES به‌منظور محاسبات کوانتومی رونمایی کرد. دراین‌بین گوگل مدعی برتری کوانتومی در بین رقبا است. خدمات وب آمازون نیز یک بازار کوانتومی را جهت‌گیری کرده است.

تراشه Horse Ridge اینتل

پردازنده Horse Ridge با فناوری 22 نانومتری FinFET اینتل ساخته‌شده که عمل کنترل الکترونیک را در یک سیستم کوانتومی ساده می‌کند. Horse Ridge یک سیستم یکپارچه در تراشه است که امروزه جایگزین ابزارهای حجیم خواهد شد.

Jim Clarke، مدیر سخت‌افزار کوانتومی اینتل، گفت که اینتل تصمیم دارد روی کنترل کوانتومی تمرکز کند؛ زیرا مقیاس محدود است. وی خاطر نشان کرد: اگرچه امروزه تأکید زیادی بر روی qubit ها شده است؛ اما توانایی کنترل بسیاری از این qubit ها در همان زمان، یک چالش بزرگ برای صنعت بوده که اینتل در صدد رفع آن است.

نکات کلیدی در مورد Horse Ridge

  • این سیستم سیگنال ترکیبی کاملاً یکپارچه بر روی تراشه است که بر روی کنترل برهم‌کنش qubit در داخل یخچال کوانتومی تأثیر دارد.
  • Horse Ridge به عنوان یک پردازنده فرکانس رادیویی برای کنترل qubit ها در یخچال عمل کرده و فاصله و کابل‌ها را به حداقل می‌رساند.
  • تراشه کنترل Horse Ridge به‌گونه‌ای طراحی شده است که در دمای کرایوژنیک، حدود 4 درجه کلوین فعالیت کند، که 7 درجه فارنهایت گرم‌تر از صفر مطلق است.
  • امروزه رایانه‌های کوانتومی تنها می‌توانند مقداری بالاتر از درجه صفر مطلق کار کنند. Horse Ridge با کار کردن در دمای بالاتر می‌تواند مشکل بزرگ خنک کننده را از بین ببرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها