محدود شدن فروش ماسک و ضدعفونی کننده دست در آمازون

0
308

آمازون به دلیل افزایش قیمت غیر منطقی محصولات مربوط به کروناویروس، فروش ماسک صورت و ضدعفونی کننده دست را محدود می‌کند. این کمپانی در تلاش است سوءاستفاده های مربوط به کروناویروس را در سیستم فروش خود به حداقل برساند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، آمازون شروع به محدود کردن انواع فروشندگان در سکوی شخص ثالث خود کرده است که پیش از این می‌توانستند محصولات بهداشتی و درمانی مانند ماسک صورت، ضد عفونی کننده دست، دستمال ضد عفونی کننده و اسپری و الکل ایزوپروپیل و سایر محصولات را به فروش برسانند.

این تصمیم، در یادداشتی که روز چهارشنبه به فروشندگان ارسال شده و توسط Verge بررسی شده است؛ اعلام شد.

در این پیام آمده است: “شما این پیام را دریافت می‌کنید زیرا در حال حاضر مشغول فروش هستید، و یا قبلاً محصولاتی را فروخته‌اید، مانند ماسک‌های صورت یکبار مصرف، ضد عفونی کننده دست، ضد عفونی کننده دستمال مرطوب و اسپری،الکل ایزوپروپیل یا محصولات مرتبط. ما الزامات سختگیرانه تری را برای فروش این محصولات در فروشگاه خود اعمال کرده‌ایم و در نتیجه، پیشنهادات شما حذف شده است. ما در حال حاضر برنامه‌هایی را برای فروش این محصولات نمی‌پذیریم. ”

آمازون همچنین به فروشندگان می‌گوید که طبق خط مشی جدید، می‌توانند در خط حمایت از فروشنده تماس بگیرند.

مشخص نیست این شرکت از چه معیارهایی استفاده می‌کند تا به فروشندگان شخص ثالث اجازه‌ی فروش این محصولات را بدهد. اما به نظر می‌رسد که آمازون تمام برنامه‌های مربوط به لیست‌های جدید را می‌بندد و فقط به فروشندگان موجود و قدیمی که از سیاست قیمت گذاری عادلانه خود استفاده کرده‌اند مجوز می‌دهد.

این یک پیشرفت چشمگیر آمازون از چند هفته پیش است؛ در چند هفته پیش فروشندگان بسیار زیادی محصولات مرتبط به کروناویروس را با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رساندند و اینک آمازون با سیاست‌های جدید خود در حال مقابله با آنها است. آمازون در مورد این سیاست جدید اظهارنظری نکرده است.

هفته گذشته اد مارکی (D-MA) از آمازون خواست تا نسبت به این مشکلات به صورت شفاف‌تری برخورد کند؛ بعد از واکنش‌های قابل قبول آمازون اد مارکی از آن تمجید کرد. وال استریت ژورنال گزارش داد كه این شركت هم اكنون با دادستان‌های عمومی برای محكوم كردن فروشنده‌های که محصولات را با قیمت بالا می‌فروشند؛ همکاری می‌کند و روند اجرایی آن را آغاز كرده است.

اکنون، آمازون یک قدم جلوتر می‌رود و موضع تهاجمی‌تری اتخاذ می‌کند و به جای محدود کردن فروشنده‌های با قیمت بالا، تمام آنها را از پلتفرم خود بیرون کرده است.

در هفته گذشته eBay نیز لیست ماسک صورت و ضد عفونی کننده دست که با قیمت بالایی ارائه می‌شدند را در پلتفرم خود ممنوع کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها