محصولات برنده و بازنده‌ی شیائومی در سال 2021

0
167

سال 2021، سال پرباری برای شیائومی بود و بیش از 50 گوشی را به بازار عرضه کرد. علاوه بر این با حذف «Mi» از دستگاه‌های پریمیوم خود، نام تجاری خود را تغییر دارد. از نیمه دوم سال جاری، این کمپانی برای نام گذاری گوشی‌هایش تنها از عبارت «Xiaomi » + شماره مدل، استفاده می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، سال هنوز به پایان نرسیده؛ اما شیائومی قصد دارد یکی از اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 به نام سری 12 شیائومی را با رابط کاربری MIUI 13 عرضه کند.

برنده: Xiaomi Mi 11 Ultra

شیائومی می 11 اولترا یکی از بهترین گوشی‌های سال 2021 است. مانند Mi 10 Ultra سال گذشته، این گوشی نشان دهنده‌ی مهارت تحقیق و توسعه شیائومی است. امسال تمرکز این گوشی روی دوربین بود و سه حسگر بزرگ با وضوح و پردازش بالا، در آن به کار گرفته شده است.

برندگان: Poco F3 و Poco X3 Pro

این دو گوشی در یک گروه قرار دارند؛ زیرا بر خلاق قیمت‌های متفاوت، ویژگی‌های مشابهی دارند. شما با خرید این گوشی‌ها یک صفحه نمایش 120 هرتزی، یک پردازنده‌ی پرچمدار اسنپدراگون، یک باتری بزرگ و یک دوربین بسیار خوب دارید.

Poco F3 با نمایشگر AMOLED HDR10+ و اسنپدراگون 870 تولید می‌شود و Poco X3 Pro با LCD HDR10 IPS و Snapdragon 860 است.

بازنده: Xiaomi Mi Mix Fold

بر روی کاغذ اولین گوشی تاشوی شیائومی Xiaomi Mi Mix Fold عالی است. پنل ۸.۱ اینچی با رزولوشن ۲۴۸۰ در ۱۸۶۰ و برخورداری از استانداردهای HDR10+ و دالبی ویژن و چیپست اسنپدراگون 888 را در خود جای داده است. اما در واقعیت نتوانست پیروز شود.   چه چیزی این پروژه‌ی را با شکست مواجه کرد؟؟ آیا مشکلات تولید شیائومی را از فروش این گوشی بازداشت؟

برنده: Xiaomi Redmi Note 10 Pro (Max)

سری ردمی نوت از زمان آغاز تاکنون 240 میلیون دستگاه فروخته است. این گوشی شبیه به Poco F3 است، اما 5G ندارد.

سنسور 108 مگاپیکسلی در دوربین اصلی عملکرد خوبی داشت و جک هدفون 3.5 میلی متری و اسلات microSD در آن قرار داده شده است.

بازنده: رابط کاربری MIUI

همه‌ی ما می دانیم که رابط کاربری MIUI بهترین رابط کاربری مبتنی بر اندروید نیست. طبق اطلاعات هیچ گوشی شیائومی تا قبل از پایان سال، نسخه‌ی اندروید ۱۲ را دریافت نمی‌کند. شیائومی باید مانند سایر کمپانی‌ها مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری گوشی‌هایش را بیشتر کند و به سرعت برای آنها به روزرسانی ارائه دهد.

بازنده: باندهای Xiaomi Mi Bands

شیائومی Mi Smart Band 6 پیش از پایان آوریل به 1 میلیون فروش در سراسر جهان رسید، اما Mi Band 4 تنها در 8 روز به این رقم دست یافت. اما این محبوبیت در حال کاهش است.

اعداد و ارقام بازار حاکی از آن است که فروش این گجت ها در مقایسه با ساعت‌های هوشمند دیگر ضعیف‌ترند و علیرغم داشتن مدل‌های مختلف، ساعت‌های هوشمند شیائومی فروش خوبی ندارند.

برنده: فناوری شیائومی

Mi 11 Ultra بدون بهره مندی از یک برند دوربین معتبر عکاسی چشمگیری را ارائه می‌دهد. هنوز تأیید نشده است، اما Xiaomi 12 Ultra ممکن است با برند لایکا وارد بازار شود.

علاوه بر این این کمپانی از فناوری خنک‌کننده‌ی جدیدی در گوشی‌های هوشمند به نام Loop LiquidCool رونمایی کرده است که چیپ‌ست‌های قدرتمند را ۵ تا ۸ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر نگه دارد.

همچنین این شرکت توانست شارژ سریع 120 واتی را عرضه کند که در گوشی‌های مقرون به صرفه نیز به کار گرفته می‌شود. علاوه بر این شارژ 200 واتی سال آینده در پرچمداران به کار گرفته می‌شود.

شیائومی همچنین یک شارژر بی سیم 100 واتی را با قیمت کمتر از 100 دلار به فروش می‌رساند.

در نهایت این کمپانی اعلام کرد که قصد تولید انبوه اولین خودروی برقی‌اش را در سال 2024 دارد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها