مراقب رهن و اجاره مسکن در فضای مجازی باشید

0
207
مراقب رهن و اجاره مسکن در فضای مجازی باشید

ترفند رهن و اجاره مسکن و سواستفاده از این مقوله در فضای مجازی توسط پلیس فتا لو رفت. در این ترفند به بهانه ارزانتر بودن املاک، سواستفاده گران فضای مجازی از مستاجران پیش پرداخت دریافت کرده و پس از آن متواری می شدند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، رهن و اجاره مسکن شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی است که پلیس نسبت به آن هشدار داده و از شهروندان خواسته تا در این دام نیافتند.

طبق اعلام پلیس فتا،  اخیراً پرونده‌هایی به این پلیس ارجاع شده که در آن برخی از شهروندان جهت تهیه مسکن به سایت‌های کاربر محور مراجعه کرده و برای رهن و اجاره منزل خود با آگهی‌هایی روبرو شده‌اند که قیمت‌های ارائه شده در آن آگهی‌ها، کمتر از قیمت واقعی در بازار مسکن است.

کلاهبرداران با عناوینی چون ” اگر خواهان این خانه هستید پس تا قبل از اینکه به دیگری قول اجاره داده شود، مبلغ درخواستی را به شماره حساب اعلامی پرداخت کنید” سعی در به دام انداختن قربانیان خود دارند و پس از دریافت وجه واریزی، به هیچ وجه جوابگوی تلفن خود نیستند.

پلیس از مردم خواسته که که به هیچ وجه فریب افراد کلاهبردار را نخورده و از پرداخت هرگونه وجه تا قبل از دریافت کامل جنس یا انجام کامل تعهد شخص فروشنده خودداری کنند.

این در حالی است که پیش از این وبسایت های اعلام کننده قیمت مسکن دیگر امکان و اجازه انتشار قیمت ها را از دست دادند. اما پس از مدتی قیمت رهن و اجاره مسکن به این وبسایت ها بازگشت و مدیران آن ها موظف به استعلام قیمت ها از اتحادیه مشاوران املاک شدند.

پلیس و دادستانی کل عامل اصلی گرانی قیمت مسکن و حتی خودرو را درج قیمت ها در وبسایت هایی چون دیوار، باما و شیپور دانسته بود و از این رو این وبسایت ها را با محدودیت مواجه کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها