مایکروسافت از مرورگر اج بر مبنای کرومیوم برای تست رونمایی کرد

در بهمن ماه گذشته، مایکروسافت فاش کرد که هر کسی قادر خواهد بود تا تست مرورگر جدید این شرکت یعنی مرورگر اج بر مبنای Chromuim را بدون نیاز به اینسایدر ویندوز را داشته باشند.

در واقع این مرورگر سه سال است که مرورگر ویندوز 10 است و ویژگی های بهینه ای داشته اما کاربران آن را برای چرخیدن در اینترنت انتخاب نکرده اند. در حال حاضر نیز گزارش شده که مایکروسافت به دنبال یک جایگزین برای این مرورگر است. این مرورگر جدید می بایست با بزرگان بازار مرورگرهای منبع باز نظیر گوگل کروم، آمازون سیلک، اوپرا و Brave رقابت کند. اسم رمز این پروژه Anaheim است و تعدادی از کد ها به پروژه Chromium توسط توسعه دهندگان مایکروسافت اختصاص دارد.

دانلود نسخه تست شده

چندی پیش طبق شایعات و گمانه زنی ها اعلام شده بود که مایکروسافت مرورگر دیگری با استفاده از یک موتور پایه جدید به نام Chromium طراحی کند و مرورگر اج خود را از دور رقابت ها خارج کند. از امروز این غول تکنولوژی اعلام کرده است که کاربران می توان این مرورگر ترکیبی را دانلود کرده و تست کنند. این برنامه فعلا در مرحله آزمایش قرار دارد و نسخه نهایی نیست. شما می توانید نسخه های توسعه یافته داخلی Dev و Canary را از وب سایت مایکروسافت اج انتخاب کرده و یا ورژن بتا ی این برنامه را که در قسمت Coming soon قرار دارد را انتخاب کرده و دانلود کنید.

دو ورژن مختلف

ورژن Dev در حال حاضر پایدار ترین گزینه است که از زمان طراحی و اجرا به طور مداوم از طرف تیم مایکروسافت اج به روز رسانی شده است. با این حال هنوز باگ هایی دارد که شاید بسیاری از آنها را  کاربران شناسایی و کامنت گذاری کنند. نسخه Canary نیز به به صورت روزانه آپدیت خواهد شد اما پایداری کمتری دارد و مزایای دریافت ویژگی های Microsoft edge را داشته باشند.

همانطور که در وب سایت ورج گزارش شده است این مرورگر بر مبنای کرومیوم است و افزونه های کروم را نیز به طور کامل مانند گوگل کروم پشتیبانی می کند. همچنین برنامه هایی برای هماهنگ کردن بخش های مورد علاقه ها، تاریخچه وب گردی و دیگر موارد وجود دارد که با یکدیگر سازگار شده اند.

تا کنون نسخه های ساخت Dev و Canary برای کاربران ویندوز 10 (64 بیتی) در دسترس هستند، هر چند شما می توانید از سایت مربوطه ایمیل خود را وارد کنید تا هنگامی که این نسخه ها برای نسخه های ویندوز 7، ویندوز 8 و مک او اس منتشر شد به شما اطلاع دهند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

22 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش