دانلود ها

کنتورهای گاز به اینترنت اشیا متصل می شوند

کنتورهای گاز قرار است در ایران هوشمند شده و به اینترنت اشیا متصل شوند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، یکی از شرکت‌های پیمانکار بخش خصوصی ایرانی اعلام کرد که کنتورهای هوشمند و ارتقایافته به سفارش شرکت ملی گاز ایران و بر مبنای فناوری اینترنت اشیا با هدف کنترل سریع و دقیقه شبکه توزیع و مصرف گاز ساخته می‌شوند.

شرکت ملی گاز ایران از ابتدای دهه 90 شمسی برای هوشمندسازی شبکه و تجهیزات اندازه‌گیری گاز شهری با هدف توسعه، نوسازی و روزآمد کردن سامانه میترینگ گاز، افزایش دقت و صحت اندازه‌گیری مصرف مشترکان و کاهش میزان اتلاف گاز در مناطق شهری، طرح‌ها و پروژه‌های متعددی را در بسترهای مخابراتی و شبکه‌های ارتباطی مختلف، طرح‌ریزی و به صورت پایلوت در مناطق مختلفی از کشور اجرا کرد.

در سال‌های اخیر با توسعه و گسترش پرشتاب فناوری اینترنت اشیا (IOT) امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مطلوبی برای اجرای هرچه بهتر، سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر، ایمن‌تر و گسترده‌تر سیستم‌های هوشمند مدیریت و کنترل مصرف انرژی فراهم شده و زمینه مناسبی برای طراحی و بهره‌برداری از سیستم‌های هوشمندسازی میترینگ به وجود آمده است.

بر همین اساس به‌منظور پیاده‌سازی هر چه بهتر تجهیزات مبتنی بر تکنولوژی IOT و طراحی و تولید محصولاتی در کلاس جهانی، در بخش مکانیکال از جدیدترین و دقیق‌ترین نوع کنتورهای گاز شهری مورد استفاده در کشور موسوم به کنتور ارتقا یافته استفاده شده است و همچنین ماژول و هوشمندسازی با بهره‌گیری از تازه‌ترین فناوری‌ها و مطابقت با خواسته‌ها و انتظارات شرکت ملی گاز ایران توسط تیم‌های الکترونیک و IT طراحی و ارائه شده است.

ز حدود سه سال پیش مجوز ساخت کنتورهای ارتقایافته را دریافت کردیم و دومین شرکت داخلی بودیم که این مجوز را دریافت کردیم. ساخت این کنتورها به‌طور کامل با تکیه بر توان و دانش ایرانی انجام می‌شود. در یک سال اخیر بیش از 300 هزار کنتور ارتقا یافته در این شرکت تولید شده است و برای امسال هم 500 هزار دستگاه کنتور ارتقایافته دیگر تولید می‌کنیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

آمریکایی‌ها ماهانه ۴۵ ساعت پای تیک تاک هستند

کاربران آمریکایی بیشترین وقت خود را در ماه صرف شبکه اجتماعی ویدئویی چینی تیک تاک…

23 ساعت پیش

واکسن ۵۰۰ هزار دلاری سرطان ۶ سال دیگر در بازار

واکسن سرطان به قیمت ۵۰۰ هزار دلار برای هر بار تزریق تا ۶ سال دیگر…

2 روز پیش

طراحی آیفون ۱۶ بدون کلید فیزیکی

آیفون ۱۶ به کلی فارغ از کلید فیزیکی سنتی است و به جای آن دکمه…

3 روز پیش

موبایل متفاوت MIAD 01 برای دوستداران ام پی تری پلیر

برند چینی Moondrop، سازنده هدفون مانیتورینگ استودیویی{IEM} پرده از رخ اولین گوشی هوشمند خود به…

5 روز پیش

هوآوی واچ فیت ۳ کپی اپل واچ است

رندرهای جدید از هوآوی واچ فیت ۳ نشان می‌دهد برند چینی قدمی فراتر از الهام…

1 هفته پیش

فراخوان ۴ هزار وانت‌ سایبرتراک به دلیل نقص در پدال گاز

تسلاموتورز مجبور به فراخوان بیش از ۴ هزار وانت سایبرتراک به دلیل نقص فنی در…

1 هفته پیش