کنتورهای گاز به اینترنت اشیا متصل می شوند

0
572

کنتورهای گاز قرار است در ایران هوشمند شده و به اینترنت اشیا متصل شوند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، یکی از شرکت‌های پیمانکار بخش خصوصی ایرانی اعلام کرد که کنتورهای هوشمند و ارتقایافته به سفارش شرکت ملی گاز ایران و بر مبنای فناوری اینترنت اشیا با هدف کنترل سریع و دقیقه شبکه توزیع و مصرف گاز ساخته می‌شوند.

شرکت ملی گاز ایران از ابتدای دهه 90 شمسی برای هوشمندسازی شبکه و تجهیزات اندازه‌گیری گاز شهری با هدف توسعه، نوسازی و روزآمد کردن سامانه میترینگ گاز، افزایش دقت و صحت اندازه‌گیری مصرف مشترکان و کاهش میزان اتلاف گاز در مناطق شهری، طرح‌ها و پروژه‌های متعددی را در بسترهای مخابراتی و شبکه‌های ارتباطی مختلف، طرح‌ریزی و به صورت پایلوت در مناطق مختلفی از کشور اجرا کرد.

در سال‌های اخیر با توسعه و گسترش پرشتاب فناوری اینترنت اشیا (IOT) امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مطلوبی برای اجرای هرچه بهتر، سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر، ایمن‌تر و گسترده‌تر سیستم‌های هوشمند مدیریت و کنترل مصرف انرژی فراهم شده و زمینه مناسبی برای طراحی و بهره‌برداری از سیستم‌های هوشمندسازی میترینگ به وجود آمده است.

بر همین اساس به‌منظور پیاده‌سازی هر چه بهتر تجهیزات مبتنی بر تکنولوژی IOT و طراحی و تولید محصولاتی در کلاس جهانی، در بخش مکانیکال از جدیدترین و دقیق‌ترین نوع کنتورهای گاز شهری مورد استفاده در کشور موسوم به کنتور ارتقا یافته استفاده شده است و همچنین ماژول و هوشمندسازی با بهره‌گیری از تازه‌ترین فناوری‌ها و مطابقت با خواسته‌ها و انتظارات شرکت ملی گاز ایران توسط تیم‌های الکترونیک و IT طراحی و ارائه شده است.

ز حدود سه سال پیش مجوز ساخت کنتورهای ارتقایافته را دریافت کردیم و دومین شرکت داخلی بودیم که این مجوز را دریافت کردیم. ساخت این کنتورها به‌طور کامل با تکیه بر توان و دانش ایرانی انجام می‌شود. در یک سال اخیر بیش از 300 هزار کنتور ارتقا یافته در این شرکت تولید شده است و برای امسال هم 500 هزار دستگاه کنتور ارتقایافته دیگر تولید می‌کنیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها