مزایا و معایب خودرو کانورتیبل 2023 Mercedes-AMG SL55

0
196

خودرو کانورتیبل  2023 Mercedes-AMG SL55 با موتور ۸ سیلندر توئیت توربو و ظاهری زیبا و مهمتر از همه ۴۶۹ اسب بخار قدرت، تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

به گزارش کالاسودا،این کانورتیبل ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ دلاری {قیمت پایه}سریع، چابک و بسیار جذاب برای دور دور است که به سیستم تعلیق تطبیقی پیشرفته مجهز شده و ویژگی‌هایی مانند فرمان چرخ‌های عقب و کنترل فعال سواری را در خود جای داده است.

در نتیجه یکی از بهترین کانورتیبل‌های بازار را کارخانه اشتوتگارت راهی بازار ساخته است.

اما این خودرو چه مزایای برجسته‌ای دارد که آن را تک ساخته است؟

از مهمترین مزایای Mercedes-AMG SL55 داشتن استایل عالی است که نسبت‌های نمادین خودروی اسپرت مانند کاپوت بلند، عرشه عقب کوتاه و خط سقف شیک با شیشه جلوی تهاجمی و خمیده را در آن مشاهده می‌کنیم.

چراغ‌های جلو مثلثی شکل و جلو پنجره‌ای مشابه مدل 1952 300SL ، زراحی کلاسیک را به یاد آورده اما قسمت پشت بیشتر عناصر براق خود را از AGM GT کوپه وام گرفته است.

فضای داخلی بسیار شبیه اکثر کابین‌های مدرن مرسدس بنز با پوشش ‌آلکانترا، فیبر کربن و آلومینیوم است.

در این خودرو یک صفحه نمایش لمسی ۱۱.۹ اینچی MBUX اضافه شده که به جلو و عقب حرکت کرده تا به از بین بردن تابش خیره کننده حین رانندگی روی نمایشگر کمک کند.

مزیت عمده بعدی خودرو کانورتیبل 2023 Mercedes-AMG SL55 موتور عالی آن است.

موتور پایه تعریف شده برای آن توربو شارژ دوقلو 4.0لیتری ۸ سیلندر است که به آن ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۵۱۶ پوند فوت گشتاور می‌دهد.

به عنوان مقایسه البته مدل SL63 بیش از ۵۷۷ اسب بخار قادرت و ۵۹۰ پوند فوت گشتاور دارد اما SL55 به اندازه کافی قدرتمند است که با یک زمزمه راه افتاده و در کمتر از ۳.۸ ثانیه صفر تا صدش پر می‌شود.

به گفته بنز گشتاور مدل SL55 در ۵ هزار دور در دقیقه به اوج می‌رسد اما حتی در ۷ هزار هنوز فرصت برای قدرت نمایی دارد و باید به اتوبان رفته تا سرعتش را آزمایش کنید.

هندلینگ برجسته، مزیت عمده بعدی است که مهندسان در اشتوتگارت بار دیگر تسلط خود را در تنظیم سیستم تعلیق به رخ کشاندند.

خودرو SL55 دارای استاندارد راه اندازی پنج پیوندی با دمپرهای تطبیقی قابل تنظیم در هر دو انتهای طیف است و سیستم کنترل سواری فعال به خودرو کمک می‌کند تا چرخش بدنه را به حداقل برساند و در پیچ‌های شدید با تایرهای میشلن از نوع Pilot Sport مرتب مانده و چسبندگی خود را حفظ کند.

مزیت عمده بعدی خودرو فوق العاده راحت بودنش است.

برخلاف برخی دیگر از کانورتیبل‌های گران‌قیمت که در جهت اسپرت پیش می‌روند، مدل SL55 در حالی که هنوز بسیار پویا است – دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که یک کانورتیبل خوب باید انجام دهد.

هنگامی که دمپرهای تطبیقی را تا نرم ترین حالت تنظیم می کنید، یک رزمناو عالی پیش رو دارید.

در حالت رانندگی Comfort، سواری راحت، شناور و آرام است و فرمان سبک وزن است و ورودی دریچه گاز سریع اما نه خیلی تند است.

پیشرانه در سرعت‌های پایین نیز آسان است، به این معنی که شما می‌توانید بدون اینکه یک ۸ سیلندر در شهر بیش از حد سر و صدا کند، حرکت کنید.

اما عیب عمده این خودرو وجود تعداد زیاد صفحات لمسی برای کنترل سیستم است که برای برخی که قصد کنترل‌ عملکرد اولیه را دارند، آزاردهنده می‌شود.

به خصوص وقتی سقف پارچه‌ای را می‌خواهید کنار بزنید، خودش را نشان می‌دهد و نوار لمسی همان کاری که می‌خواهید را انجام نمی‌دهد تا سقف جمع شود و باید ۱۵ ثانیه انگشت خود را روی صفحه لمسی نگه دارید تا سقف باز و بسته شود.

عیب عمده دیگر این خودرو صندلی‌های ردیف عقب است که البته مانند دیگر کانورتیبل‌ها استفاده از عقب سخت است مگر اینکه کودک داشته باشید وگرنه بزرگسالان فقط چند دقیقه در آن تحمل می‌کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها