مزایا و معایب وانت برقی سایبرتراک از زبان مارکز برانلی

0
1096

«مارکز برانلی» پشت مدل موسوم به سایبربیست CyberBeast از زیرمجموعه سایبرتراک متعلق به تسلا موتورز نشسته و از مزایا و معایب آن در این ویدئوی طولانی ۴۰ دقیقه‌ای می‌گوید.

به گزارش کالاسودا، گفتنی است سایبربیست به قیمت ۱۰۰ هزار دلار گرانترین و قدرتمندترین سایبرتراکی است که تسلا عرضه کرده است.

بر این اساس مدل بیسیک با دیفرانسیال عقب تا ۲۵۰ مایل {۴۰۲ کیلومتر} برد داشته و صفر تا صدش ۶.۵ ثانیه است.

 

مدل چهار چرخ محرک ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و تا ۳۴۰ مایل برد {۵۴۷ کیلومتر} داشته و صفر تا صدش ۴.۱ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۱۱۲ مایل بر ساعت {۱۸۰ کیلومتر بر ساعت} می‌رسد. همچنین ظرفیت یدک کشی تا ۱۱ هزار پوند {۵ تن بار} را دارد.

مدل پرچمدار هم تحت عنوان سایبربیست Cyberbeast دارای برد تخمینی ۳۲۰ مایل {۵۱۴کیلومتر} است و صفر تا صدش ۲.۶ ثانیه است و با ۸۴۵ اسب بخار قدرت ظرفیت بکسل ۱۱ هزار پوندی {۵ تن بار} را دارد.

{همه اعداد و ارقام به ادعای تسلا که مارکز در این ویدئو مدل سایبربیست را تست می‌کند}

مارکز در بررسی خود به این نتیجه می‌رسد که مضحک‌ترین آپشن نصب باتری ۱۲۰ کیلوواتی اضافی به قیمت ۱۶ هزار دلار در عقب وانت برای افزایش برد از ۳۲۰ به ۴۴۰ مایل است، در حالی که باید وزن سنگین باتری جدید را تحمل کرده تا بار سنگین‌تری را به مقاصد دورتر ببرید.

ماشین فضایی ایلان ماسک به گفته مارکز در طراحی به دلیل استفاده از فولاد تند و تیز و اسمبل کردن آن روی هم، باعث شده تا طراحی نهایی با مشکلات یکپارچه سازی بدنه و مشکل در کیفیت ساخت همراه شود،اگرچه ایلان ماسک از کاهش شکاف میان قطعات فولادی گفته، اما با دست کشیدن روی خودرو می‌توان فهمید هر سایبرتراکی با هم فرق ساخت کیفیت دارد که این خوب نیست.

دستگیره در نداشته و باید لمس شود که در روزهای یخبندان رانندگان دچار مشکل خواهند شد اگرچه تسلا گفته است یخ یک اینچی را بعد از لمس دکمه شکسته و در با قدرت باز می‌شود.

مارکز برخلاف نظر مردم کوتاه شدن حرکات فرمان را مزیت دانسته و می‌گوید در بزرگراه نیازی نیست دو دست را روی هم آورده و دور بزنید،هرچند اغلب مردم به گفته وی این مزیت مورد تاکید مارکز را عیب می‌دانند و دوست دارند با چرخش فرمان خیلی بازی کنند.

نکته منفی دیگر به عقیده مارکز قیمت گران سایبرتراک است که برخلاف وعده‌های قبلی قیمت نهایی به ۱۰۰ هزار دلار رسیده و مردم با خود می‌گویند این خودرویی نیست که ۱۰۰ هزار دلار ارزش داشته باشد.

مارکز می‌گوید در این ویدئو قابلیت‌های آفرود و رفتن به بیرون جاده و گذاشتن بار داخل سایبرتراک و حمل آن را آزمایش نکرده و نمی‌تواند چیزی در این باره بگوید.

اما این مهمترین نکته‌ای است که وی باید در این ویدئو به آن می‌پرداخت و ظاهرا تسلا به وی اجازه نداده است، چراکه می‌تواند موجب ریزش خریداران شود!

گفتنی است وقتی یوتیوبری محصولی را از کارخانه برای «شو» می‌گیرد، قادر به نقد تند و تیز نیست و این ویدئو نیز باید در همین راستا تفسیر شود.

اگر قرار است وانت برقی مقایسه شود، باید داخل آن محموله گذاشت و ساعتها در جاده‌های بیرون شهر و بعضا صعب العبور و بارانی و برفی طی کرد تا واقعا فهمید خودروی خوبی است یا نه!

برانلی شتاب ۲.۷ ثانیه‌ای و اسب بخار ۸۵۰ سایبربیست را می‌ستاید اما واقعا این وانت را به عنوان خودروی بارکش نه آزمایش می‌کند و نه نقد می‌کند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها