مشخصات فنی دوربین‌های نصب شده روی آیفون ۱۵

0
120

در این مطلب با مشخصات فنی دوربین‌های نصب شده روی آیفون ۱۵ آشنا می‌شویم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا، ۵ روز دیگر آیفون ۱۵ معرفی می‌شود و علاوه بر آپدیت پورت لایتنینگ به یو اس بی سی شاهد به روز رسانی ماژول دوربین هم خواهیم بود.

 

مشخصات فنی دوربین‌های نصب شده روی آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس

مدل وانیلی آیفون ۱۵ مجهز به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی می‌شود اما با ۴۸ مگاپیکسلی نصب شده روی ۱۴ پرو فرق دارد چراکه به سنسور جدید سونی مجهز می‌شوند که به بازخوانی نور کم هنگام عکسبرداری کمک می‌کند.

دوربین دوم هم روی این دو گوشی ۱۲ مگاپیکسلی با وضوح f/2.4  است.

 

مشخصات فنی دوربین روی آیفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۵ پرو سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX803 چهل و هشت مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی، درست مانند آنچه روی آیفون ۱۴ پرو است، خواهد داشت.

اما دوربین فوق عریض جدید ۱۳.۴ مگاپیکسلی با وضوح f/2.2 خواهد داشت.

همچنین از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با بهبود کیفیت، بهره خواهد برد.

 

مشخصات فنی دوربین روی آیفون ۱۵ پرو مکس

دوربین اصلی و فوق عریض روی آیفون ۱۵ پرو مکس درست مانند مدل ۱۵ پرو است اما شاهد زوم پریسکوپ جدید روی ماژول دوربین خواهیم بود که گفته می‌شود ۵ یا ۱۰ برابر بزرگنمایی دارد.

بدین ترتیب دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX803 با وضوح f/1.8 است و تله فوتو ۱۲.۷ مگاپیکسلی با وضوح f/2.8 هشتاد و پنج میلیمتری با لنز پریسکوپ و دوربین فوق عریض ۱۳.۴ مگاپیکسلی با وضوح f/2.2 دارد.

به گفته کارشناسان پریسکوپ جدید ۸۵ میلیمتری روی آیفون ۱۵ پرو مکس با دیافراگم f/2.8 و سنسور 1/1.9 اینچی باید زومی معادل ۴ برابر بدهد و اگر ۵ یا ۱۰ برابر بزرگنمایی بدهد، به این معناست که با زوم دیجیتال روبرو خواهیم بود.

همچنین ماژول دوربین در آیفون ۱۵ پرو مکس به طور قابل توجهی بزرگتر از نسل قبلی پرو مکس ۱۴ خواهد بود و سال آینده نیز آیفون ۱۶  پرو و پرو مکس بزرگتر هم خواهند شد، یعنی ۶.۳ و ۶.۹ اینچی می‌شوند تا پریسکوپ در هر دوی آنها جا شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها