مشکلات هوآوی برای تداوم رهبری بر بازار 5 جی و 6 جی

0
627

در سال 2019 و با استقرار 5 جی در سطح جهانی، هوآوی به پیشرفت‌های زیادی دست یافت. اگرچه نزدیک به 100 قرارداد تجاری 5 جی توسط این کمپانی به امضا رسید؛ اما غول ارتباطات چینی هنوز هم با مشکلات زیادی روبرو است. همه گیری جهانی کروناویروس، روند ساخت شبکه 5G در بسیاری از کشورها را تحت تأثیر قرار داده است. ایالات متحده هوآوی را تحریم کرده و مشکلات دیگری نیز در این راه وجود دارد.

دستاوردهای هوآوی در 5G

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، با این حال، پیشرفت هوآوی در چین آرام اما مداوم بوده است. به عنوان مثال، هوآوی به عنوان بزرگترین برنده در بازار 5جی فعالیت دارد؛ زیرا سه اپراتور اصلی چین در اوایل سال جاری تجهیزات 5G را راه اندازی کردند.

علاوه بر این، در کل ساخت شبکه 5 جی، چین تاکنون 190،000 ایستگاه ساخته و پیش بینی می‌شود این تعداد در طی سال بین 500000 تا 600،000 ایستگاه برسد. همچنین سه اپراتور تاکنون 50 میلیون مشترک 5G را ثبتنام کرده‌اند و پیش بینی می‌شود این رقم در سال به 200 میلیون نفر برسد.

از طرفی، توسعه هر فناوری مستلزم عبور از سه سطح است که شامل استانداردهای صنعت، بلوغ زنجیره تأمین صنعت و قوانین و مقررات است.

در زمینه‌ی 5 جی، مشکلات بسیار متفاوتی وجود دارد که باید حل شوند. قوانین ساخت و ساز، قوانین نگهداری و قوانین کاربر متفاوت هستند. با این حال، یانگ تائو فکر می‌کند هواوی در این زمینه تجربه بسیار ارزشمندی دارد.

علاوه بر این، 5 جی با مشکلات مصرف انرژی روبرو است. نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای حل معضل مصرف انرژی و مشکلات بهینه سازی نیز مشکل دیگری است که باید برطرف شود.

هواوی پیش بینی کرده که از سال 2020 تا 2025، سرمایه گذاری اپراتورها در بازار موبایل احتمالاً به بیش از 180 میلیارد دلار خواهد رسید که طبق تخمین 90٪ از آن از 5 جی حاصل می‌شود.

اقدامات هوآوی در 6 جی

در مورد فناوری 6 جی هوآوی در حال حاضر کارهای مربوط به پیش تحقیقات را انجام می‌دهد.

هواوی از فلسفه سه نسل برای بسیاری محصولات خود استفاده می‌کند: نسل قبلی، نسل توسعه و پیش تحقیق. یانگ تائو معتقد است پیش تحقیقات مرحله‌ی طولانی و مهمی است. در مورد 6 جی، هواوی پیش بینی می‌کند که این فناوری عمدتاً براساس millimeter wave)MM wave) باشد و انتظار می‌رود تا سال 2030، 6 جی به بهره برداری برسد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها