مشکل بی پایان بررسی‌های فیک در آمازون

0
92

آیا نقدها و بررسی‌های 5 ستاره‌ای که در بخش محصولات آمازون نوشته می‌شوند؛ معتبر هستند؟ شاید فروشنده‌ها برای ثبت این نظرات مثبت پول داده‌اند و این بررسی‌ها فیک هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، همه چیز در بازار آمازون آنطور که نشان می‌دهد؛ نیست. ممکن است نظرات و نقدها و ستاره‌هایی که در بخش رتبه بندی محصولات درج می‌شود؛ تقلبی باشند و شما را فریب دهند.

این پدیده‌ی تازه‌ای نیست. برخی از خریداران آمازون، علیرغم ممنوعیت، برای ثبت نظرات مثبت، پول می‌گیرند.

آمازون این عمل را در سال 2016 ممنوع اعلام کرد. آمازون مدعی شده منابعی را برای حذف بررسی‌های جعلی و حساب‌هایی که آن‌ها را ثبت می‌کنند، اختصاص داده است. وی در ادامه اعلام کرد 200 میلیون بررسی جعلی مشکوک را قبل از ارسال در سال 2020 مسدود کرده است.

سخنگوی آمازون گفت: “ما از مشتریان آمازون می‌خواهیم که با اطمینان خاطر خرید کنند و بدانند که نظراتی که می‌خوانند معتبر است.”

یکی دیگر از چالش‌های اصلی آمازون این است که بررسی‌های جعلی اغلب در شبکه‌های اجتماعی که شرکت کنترلی روی آن ندارد هماهنگ می‌شود.

متا،، تجارت در این زمینه را ممنوع کرده و فرآیندهای خودکاری برای شناسایی آن‌ها دارد. این کمپانی گفت که افراد می‌توانند این نوع گروه را گزارش دهند.

در اینجا نحوه عملکرد این بررسی‌های فیک آمده است:

مرحله 1

زمانی که یک خریدار وارد حساب آمازون خود می‌شود و شروع به جستجوی برای خرید می‌کند، ستاره‌ی محصول یکی از اولین چیزهایی است که می‌بیند. این ستاره‌ها می‌توانند به خریدار کمک کننند تا تصمیم بگیرد.

گام 2

پس از خرید یک محصول بر اساس نظرات مثبت، یک خریدار ممکن است به چند روش مختلف برای ایجاد یک بررسی جعلی استخدام شود. در سناریوی اول، محصول دریافت می‌شود و مشتری متوجه کارتی می‌شود که کد QR یا وب سایتی روی آن چاپ شده است.

ممکن است خریدار به گروهی در فیس بوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی دیگر متصل شود و در آن جا پیشنهاد پول داده می‌شود.

در سناریوی دوم کارت موجود در بسته ممکن است یک کارت هدیه یا PayPal باشد که در صورت ثبت 5 ستاره برای محصول این کارت هدیه فعال می‌شود.

مرحله 3

در یک گروه فیس‌بوک هماهنگی ایجاد شده و خریدار در ازای ثبت نظرات مثبت برای سایر محصولات پول دریافت می‌کند.

خریدار همچنین ممکن است دوستان خود را به گروه دعوت کند و افراد بیشتری را برای این کار ترغیب کند.

مرحله 4

در هر دو سناریو، خریدار یک بررسی مثبت می‌نویسد و سپس مدرک را به صورت پیامک و یا ایمیل برای شرکت ارسال می‌کند. در نهایت هدیه خود را دریافت می‌کند.

مرحله 5

هنگامی که خریدار جدید آمازون آنلاین می‌شود و به دنبال محصول می‌گردد، نظرات مثبت بیشتری را مشاهده می‌کند؛ در نتیجه برای خرید محصول ترغیب می‌شود.

و این چرخه ادامه دارد…

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها