مصاحبه‌ی زاکربرگ در مورد آینده هدست‌های VR و AR

0
219

مدیر اجرایی فیس بوک در یک مصاحبه مفصل، تفکرات خود را در مورد آینده هدست های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و موارد دیگر فاش کرد.

شما در مسیر پر فراز و نشیب VR در کجای راه هستید؟

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge؛ فیس بوک تنها شرکت بزرگی نیست که روی هدست های پیشرفته کار می‌کند؛ اپل، گوگل و اسنپ میلیاردها میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری می‌کنند. اما Oculus Quest، هدستی مستقل که فیس بوک سال گذشته معرفی کردY بدون شک رهبر بازار VR است.

فیس بوک به تازگی Quest 2 را رونمایی کرد، که 100 دلار ارزان‌تر از نسخه قبلی خود  بوده و قیمت آن 299 دلار است. البته در واقعیت افزوده، فیس بوک چند قدم عقب است. Snap اولین نسل Spectacles را در سال 2016 عرضه کرده است.

البته زاکربرگ معتقد است که در هدست های آینده نیازی نیست تمام دیتای روی هدست به نمایش دربیاد و تنها نشان دادن یک نمای کلی از داده‌ها روی هدست کافی است که این عمل را به مثابه قرار دادن اپل واچ روی چشم می‌داند.

البته از نظر زاکربرگ این کار جذاب نبوده و این محصول ایده آل نیست و شما را هیجان زده نمی‌کند. شاید در آینده شخص دیگری این هدست ایده آل را بسازد.

از زاکربرگ سؤال می‌شود اگر نتوان “ساعت اپل را روی صورت گذاشت”، این عینک هوشمند چه استفاده بالقوه‌ای دارد؟

زاکربرگ در پاسخ می‌گوید: چیزی که مرا در مورد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هیجان زده می‌کند، احساس حضور به صورت مجازی است. شما از هم دور هستید اما احساس می‌کنید در کنار هم قرار دارید و این واقعیت با AR و VR انجام می‌شود.

VR با غوطه وری کامل انسان در یک محیط جدید و AR با وارد کردن افراد به محیط موجود خود از طریق هولوگرام به این واقعیت کمک خواهند کرد. بنابراین در آینده، به جای چت تصویری، فقط روی کاناپه خود می‌نشینیم و هولوگرام می‌تواند روی کاناپه کنار ما ظاهر شود.

همه گیری کروناویروس تا چه اندازه باعث تغییر تفکر شما در مورد VR شده است؟

قطعاً فکر می‌کنم COVID نگاه من را به برخی از این موارد تغییر داده است. پیش از این به این فناوری‌ها به چشم یک ابزار نگاه می‌شد؛ اما اکنون شما مجبور هستید برای ارتباطات خود از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین ارتباطات از راه دور به یک روش اصلی تبدیل شده است که از طریق ویدئوها محقق می‌شود؛ نه لزوماً از طریق AR و VR.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند AR مهم‌تر است و VR اهمیت کمتری دارد. نگاه من متفاوت است. در واقع فکر می‌کنم VR برای افراد بسیار مهم خواهد بود و طی چند سال آینده، رشد سریع و بیشتری خواهد داشت.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها