مقایسهٔ گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 5 با گوگل پیکسل فولد

0
22

هر گوشی تاشو مزایا و معایب خاصی دارند و نمی‌توان یک برنده واضح برای همه جنبه‌ها وجود داشته باشد؛ مثلاً گلکسی زد فولد 5 سریع‌تر بوده و دوربین بهتری دارد؛ اما پیکسل فولد طراحی زیباتر و ارگونومی بهتری دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از  phonearena، گلکسی زد فولد 5 همان فرم چند نسل گذشته را دارد و فرمول کلی تغییر نکرده است. اما Google Pixel Fold شکلی متفاوت و گسترده‌تر دارد و بسیار نازک‌تر است.

طراحی و اندازه

سری گلکسی زد فولد دارای صفحه‌نمایش خارجی بسیار بلند و باریک با نسبت تصویر 23:9 است. پیکسل فولد با صفحه‌نمایش خارجی با نسبت راحت 17.4:9 کاربردی‌تر است.

هر دو گوشی دارای استاندارد IPX8 هستند، اما هیچ محافظتی در برابر گرد و غبار ندارند.

تفاوت‌های نمایشگر

همه نمایشگرها OLED هستند .چین وسط نمایشگر در هر دو گوشی قابل توجه است، اما در گلکسی کمی بیشتر است.

هر دو دارای یک محافظ صفحه از پیش نصب شده هستند. هر دو گوشی نرخ رفرش 120 هرتز دارند.

پیکسل فولد دارای قاب ضخیم‌تر در صفحه نمایش داخلی است، دوربین سلفی نیز در آن قاب قرار دارد. سامسونگ دوربین سلفی داخلی را در زیر صفحه نمایش اصلی قرار داده است.

عملکرد و نرم افزار

یکی از مزیت‌های گلکسی زد فولد 5 این است که اولین گوشی تاشو با Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 است. اما گوگل از تراشه Tensor G2 ساخت خود استفاده می‌کند.

هر دو گوشی دارای 12 گیگابایت رم دارند و مدل پایه دارای 256 گیگابایت حافظه است. هر دو گوشی روی اندروید 13 اجرا می‌شوند.

دوربین

پیکسل قادر است بیشتر زوم کند، اما گلکسی عکس‌های بهتری ثبت می‌کند. هر دو گوشی دارای یک سیستم دوربین سه گانه هستند. عکس‌های پیکسل دارای رنگ‌های کم‌رنگ‌تر و واقعی‌تر است، در حالی که گلکسی رنگ‌های اشباع‌تر و زنده‌تری را نشان می‌دهد.

عمر باتری و شارژ

گلکسی زد فولد 5 به باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده، در حالی که پیکسل فولد نازک‌تر  با باتری 4821 میلی‌آمپر ساعتی کار می‌کند.

طبق انتظار باتری‌ها باید بیش از یک روز کامل دوام بیاورند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها