مقایسه‌ی تلویزیون LG C1 Oled با مانیتور Samsung Odyssey Neo G9

0
292

در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت‌های جدیدترین تلویزیون 48 اینچی C1 OLED ال‌جی و مانیتور 49 اینچی Odyssey Neo G9 ارتقا یافته سامسونگ با صفحه‌نمایش Mini-LED بپردازیم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، شاید جای تعجب باشد که بخواهیم یک مانتیور را با یک تلویزیون مقایسه کنیم.

Samsung Odyssey Neo G9 بدون شک تمام ویژگی‌های یک مانیتور گیمینگ را در خود جای داده است؛ با این حال تلویزیون OLED 1299 دلاری 48 اینچی الجی از بسیاری جهات این نیازها را رفع می‌کند.

سامسونگ دارای یک پنل عالی با رزولوشن 5120 در 1440 پیکسل است که میدان دید گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در مقابل پنل 48 اینچی ال‌جی با رزولوشن 3840 در 2160 نیز دید با وضوح فنی بالاتر (8.3 میلیون پیکسل در مقابل 7.4 میلیون پیکسل) را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در حالی که مانیتور سامسونگ 240 هرتز و الجی 120 هرتز است، اما وب سایت‌های بررسی فنی مانند Rtings ادعا می‌کنند ال‌جی زمان پاسخ‌دهی کوتاه‌تری داشته و عملکرد آن بهتر است.

همه‌ی ما می دانیم که مصرف برق تلویزیون بیشتر از مانیتور است؛ اما در کمال تعجب با اجرای Deathloop با HDR، مصرف برق میانگین الجی 68 وات ساعت و سامسونگ نئو 89 وات ساعت بود.

گیمینگ

تجربه‌ی گیمینگ در Odyssey G9 و Neo G9 فوق‌العاده است، اما آنقدرها خوشایند نیست؛ زیرا توسعه‌دهندگان بازی هرگز از چندین صفحه نمایشی در بازی‌های خود استفاده نمی‌کنند.

الجی از آنجایی که صفحه نمایش به ظاهر بزرگ‌تری دارد و لبه‌های آن خمیده نیست؛ تجربه‌ی گیمینگ بهتری را ارائه می‌دهد.

الجی با نرخ تازه سازی 120 هرتز عملکرد بهتری دارد؛ در حالی که سامسونگ مشکلات عجیبی در مود ۲۴۰ هرتزی خود دارد، که برجسته‌ترین آن ظاهر شدن خطوط افقی در بخش‌هایی از صفحه نمایش است.

با فرکانس ۱۲۰ هرتز یا ۱۴۴ هرتز و بدون قابلیت HDR، عملکرد Odyssey Neo G9 رضایت بخش تراست.

با وجود همه جنبه‌های خوب و بد؛ کارشناسان ما تلویزیون آل جی را توصیه می‌کنند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها