مقایسه تویوتا لندکروز ۲۰۲۴ با فورد برونکو، جیپ رانگلر و لندرور دیفندر

0
111

با رونمایی رسمی از تویوتا لندکروز ۲۰۲۴ سوال اصلی این است که آفرود جدید بهتر است یا رقبای اصلی آن یعنی: فورد برونکو، جیپ رانگلر یا لندرور دیفندر؟

به گزارش کالاسودا، لندکروز جدید تحت عنوان سری ۲۵۰ برخی از قطعات خود را از لکسوس GX‌ و برخی را نیز از تویوتا تاکوما قرض گرفته اما با عرضه به قیمت پایه ۵۵ هزار دلار، رقبای خود را در تنگنا قرار خواهد داد.

رقبا شامل مدل بیسیک لندرور دیفندر اس ۱۱۰، فورد برونکو چهار درب بدلندز و جیپ رانگلر ویلیس چهار درب 2023 4xe {قیمت پایه ۵۶ هزار دلار} هستند.

قدر مسلم اینکه لندکروز در برخی جهات بهتر و در برخی جهات نیز بدتر از رقبا است و البته باید منتظر بمانیم تا در دنیای واقعی برنده نهایی میان این ۴ خودرو را ببینیم و معرفی کنیم.

 

هندسه آفرود

لندکروز با فاصله ۸.۷ اینچی از زمین و زاویه نزدیک شدن ۳۱ درجه، زاویه خروج ۲۲ درجه و زاویه شکست ۲۵ درجه تعریف شده و مجهز به سیستم تعلیق به صورت دو استخوان جناغی در عقب و چند پیوندی با ارتفاع ثابت است که طولش ۱۹۳.۷ اینچ و عرضش ۸۴.۲ اینچ بوده  که روی فاصله دو محور ۱۱۲.۲ اینچی قرار گرفته است.

{ زاویه شکست یا Breakover Angle هر خودرو برابر است با مکمل بیشترین زاویه ای از رأس یک قله که خودرو می تواند از آن عبور کند درحالی که چرخ های جلو و عقب آن با زمین در تماس باشند و ارتباط آن ها با سطح زمین که شیب دار نیز هست ، قطع نشود.}

ابعاد و اندازه‌های آفرودی لندکروی تقریبا با رقبای اصلی، منهای زاوبه خروج چشمگیر لندرور دیفندر و زاویه نزدیک شدن جیپ رانگلر، فرقی ندارد.

گفتنی است دفندر با سیستم تعلیق بادی نیز عرضه شده که تعادل خودرو را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

جدول زیر مقایسه کامل هندسه آفرودی ۴ خودرو است:

 

پیشرانه

پیشرانه تویوتا لندکروز ۲۰۲۴ یک توربوشارژ ۲.۴ لیتری هیبریدی چهار خطی است که ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ پوند فوت گشتاور از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تولید می‌کند و تا ۶ هزار پوند را یدک می‌کشد.

پیشرانه رقبا را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

 

مقایسه تجهیزات آفرودی ۴ خودرو

تویوتا لندکروز ۲۰۲۴ به صورت استاندارد با سیستم کنترل فرود از تپه و کنترل خزیدن با سرعت پایین عرضه می‌شود.

با انتخاب مدل سطح متوسط همچنین قابلیت Multi-Terrain Select و یک نوار نوسان جلوی جداکننده برای حداکثر مفصل متحرک را دریافت خواهید کرد.

گفتنی است MTS به طور خودکار شتاب، ترمز و کنترل کشش خودرو را متناسب با شرایط خارج از جاده تغییر می‌دهد و برای راننده کشش و کنترل خودرو را در ۴ حالت گل و لای، ماسه و سنگریزه و سنگ درشت، بهینه می‌کند.

قابلیت چهار چرخ محرک تمام وقت در رنج پایین نیز به صورت استاندارد تعریف شده است.

اما خودرو فورد برونکو بدلندز ۲.۷ لیتری به قیمت پایه ۵۵۲۲۰ دلار  میله چرخان جلوی جداکننده را در خود جای داده که مشابه امکانات لندکروز مدل بیسیک است.

همچنین قابلیت Trail Turn Assistant دارد که برای حداکثر مانور، چرخهای عقب را قفل می‌کند. قفل کردن دیفرانسیل جلو، مرکزی و عقب به صورت استاندارد در برونکو بدلندز در کنار سایر تریم‌ها وجود دارد و همه مدلها از مدیریت زمین نیز برخوردار هستند.

اما جیپ رانگلر ۵۶۵۳۰ دلاری {مدل wilys 4xe} با محورهای جلو و عقب مستحکم، قفل‌های دیفرانسیل مرکزی و عقب، و فاصله و زوایای آفرود چشمگیر عرضه شده است. برای دریافت ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند قطع اتصال نوار چرخش جلو و قفل کردن محور جلو، باید مدل ۶۲۹۷۵ دلاری رانگلر روبیکون 4xe را سفارش دهید.

اما خودرو لندرور دیفندر ۶۲۰۷۵ دلاری به صورت استاندارد با جعبه انتقال کم برد با دیفرانسیل مرکزی عرضه می شود. دریافت نرم افزار مدیریت زمین مستلزم صرف ۲۳۵۰ دلار اضافی برای بسته‌ای است که شامل کروز کنترل سرعت پایین و سیستم تعلیق بادی نیز می‌شود.

در همین حال، یک دیفرانسیل عقب فعال بخشی از بسته آپشن ۱۵۵۰ دلاری است که یک سوکت ۱۲۰ ولتی در کابین و تایرهای تمام زمینی را در خود جای داده است.

در حالی که تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴ قابلیت‌های خوبی را با قیمت اولیه ۵۰ هزار دلار خود ارائه می دهد، اما این پایان ماجرا نیست. افرادی که به دنبال صرفه جویی در هزینه هستند، می‌توانند خودرو برونکو را با قیمت کمتر با بسته موسوم به Sasquatch دریافت کنند، که دارای همان کیت آفرود مدل بدلندز است.

جیپ رانگلر روبیکون را نیز می‌توان با یک موتور کم‌قدرت و غیرهیبریدی در اختیار داشت که به‌خاطر قدرت و کارایی، کم هزینه‌تر می‌شود.

در همین حال، لندرور دیفندر اگرچه گران قیمت است اما عملکرد عالی در داخل و خارج از جاده ارائه می‌دهد.

نتیجه

انتخاب برنده از میان ۴ خودرو آنهم بر اساس مشخصات غیر ممکن است.

بنابراین باید صبر کنیم تا لندکروز وارد جاده شده و آن را در برابر رقبا به صورت واقعی و عملیاتی قرار داده تا محصول نهایی را انتخاب کنیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها