ممنوعیت استفاده‌ی نهادهای دولتی از تیک تاک و وی چت با دستور جدید ترامپ

0
400

روز دوشنبه دونالد ترامپ تهدید کرد اپلیکیشن تیک تاک را تنها در صورتی ممنوع اعلام نمی‌کند که شرکت مادر آن یعنی ByteDance متعلق به یک شرکت آمریکایی باشد. روز پنجشنبه رئیس جمهور این تهدید را در دستورالعمل اجرایی قرار داده و استفاده از برنامه‌های چینی را به یک “تهدید ملی” تشبیه کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، در دستورالعمل اجرایی آمده است:” گسترش برنامه‌های کاربردی موبایل که توسط چین ساخته شده و در ایالات متحده به کار گرفته می‌شود؛ یک عامل تهدیدکننده امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصادی ایالات متحده است”.

ساعت‌ها بعد سنا به اتفاق آرا ممنوعیت استفاده‌ی نهادهای دولتی از تیک تاک را صادر کرد.

در دستور اجرایی ترامپ آمده كه “هرگونه معامله توسط هر شخص” با ByteDance یا شرکتهای تابعه آن طی 45 روز ممنوع خواهد بود.

این یکی از دو دستورالعمل اجرایی علیه شركتهای فناوری چینی است؛ ترامپ برنامه پیام رسان وی چت را نیز ممنوع اعلام کرده است. همانند TikTok، این ممنوعیت در مدت 45 روز عملی می‌شود.

این ممنوعیت به احتمال زیاد، شانس واگذاری تیک تاک به مایکروسافت در ایالات متحده را بیش‌تر می‌کند.

واکنش‌های آمریکا{ظاهرا} به دلیل نگرانی‌های امنیتی است و ایالات متحده معتقد است برنامه‌های مذکور از کاربران جاسوسی کرده و اطلاعات کاربران آمریکایی را به سرقت می‌برند و در اختیار دولت چین قرار می‌دهند.

ایالات متحده دومین کشوری است که در ماه‌های اخیر TikTok را ممنوع اعلام کرده است؛ پیش از این هند در ماه ژوئن این برنامه را به همراه بیش از 50 برنامه و بازی چینی دیگر ممنوع کرد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها