ممنوعیت ثبت دامنه با کلمات coronavirus ،Covid و vaccine

0
104

کمپانی Namecheap ثبت دامنه‌هایی با نام “coronavirus” و ” vaccine” را به دلیل مبارزه با سوء استفاده احتمالی مسدود می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، کمپانی ثبت نام دامنه Namecheap در روز چهارشنبه اعلام کرد که دیگر نمی‌توان هیچ دامنه‌‌ی جدیدی شامل کلمات coronavirus، covid و vaccine و کلمات و عبارات اشاره شده به بیماری COVID-19 را ثبت کرد.

شرکت مستقر در لس آنجلس می‌گوید، این اقدام برای جلوگیری از سوءاستفاده و کلاهبرداری از سایت‌هایی است که سعی دارند محصولات جعلی و اطلاعات غلط را منتقل کرده و سود ببرند.

Namecheap می‌گوید، شرکت‌های قانونی و صاحبان وب سایت می‌توانند با مراجعه به تیم پشتیبانی، نام دامنه حاوی یکی از کلمات منع شده شده را درخواست کنند، که “در صورت درخواست و بررسی این دامنه‌ها به صورت دستی در دسترس خواهند بود.”

کلاهبرداری و سوءاستفاده در رابطه با کروناویروس در چند ماه گذشته به صورت آنلاین بسیار شایع شده است، زیرا اوضاع در سراسر دنیا رو به وخامت است و اقتصادهای بی شماری برای مهار شیوع این بیماری متوقف شده‌اند. در این راستا بسیاری از شرکتهای فناوری بزرگ و کوچک اقداماتی مفیدی برای مبارزه با این سوء استفاده‌ها انجام داده‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها