مواظب بدافزار اندرویدی BlackRock باشید

0
5914

بدافزار ترسناک اندرویدی صدها برنامه محبوب را مورد هدف قرار داده است؛ اما نیازی نیست این برنامه‌ها را حذف کنید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از phonearena، بدافزار BlackRock که توسط  ThreatFabric شناسایی شده است، می‌تواند حتی ترسناک‌تر و خطرناک‌تر از ویروس Joker یا سایر آسیب پذیری های امنیتی مشابه باشد.

BlackRock با هدف قرار دادن لیست برنامه‌های محبوب و معتبر اندروید از PayPal گرفته تا Gmail، Yahoo Mail، Uber، Netflix، eBay، Amazon، Telegram، WhatsApp، Twitter، Snapchat، Skype، Instagram، Facebook، YouTube، Reddit، TikTok، Tumblr، Pinterest، Tinder، Grindr و حتی فروشگاه Play گوگل دردسرهای زیادی را به وجود آورده است.

راه حل این مشکل حذف همه این برنامه‌ها و استفاده از برنامه‌های دیگر نیست. شما فقط باید مراقب برنامه‌هایی که نصب می‌کنید و به خصوص سایتی که برنامه‌ها و به روزرسانی های آن‌ها را از آن دانلود می‌کنید، باشید.

خود برنامه‌ها مخرب نیستند؛ بلکه به دلیل محبوبیتی که دارند مورد توجه هکر ها و بد افزارها قرار گرفته‌اند.

به عبارت دیگر، اگر شما اپلیکیشن ها را از یک منبع رسمی دانلود ‌می‌کنید،  نیازی نیست نگران این ویروس خاص نباشید؛ به هیچ عنوان از منابع دیگر به بروز رسانی برنامه‌ها اقدام نکنید.

هدف این بد افزار سرقت جزئیات کارت اعتباری، سرقت پیام‌ها، نام‌های کاربری و رمزعبورهای رسانه‌های اجتماعی و … است.

با این وجود، ساده‌ترین، ایمن‌ترین و بی پروا ترین راه برای محافظت در برابر این نوع تهدید، عدم دانلود و به روز رسانی برنامه‌ها از منابع ثالث است و بهتر است از یک آنتی ویروس مناسب در گوشی‌تان کمک بگیرید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها