مچ بند جدید ایموتاچ به جنگ کرونا رفت

0
389

استارتآپ سلایتلی روبوت Slightly Robot تصمیم گرفته است به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس مچ بند ایموتاچ/ Immutouch خود را مجدداً طراحی کند تا با جلوگیری از لمس صورت مانع از شیوع کروناویروس شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techcrunch، با توجه به شیوع گسترده کروناویروس؛ پزشکان و محققان توصیه می‌کنند برای در امان ماندن از آن به هیچ وجه به صورت خود دست نزنید. با توجه به اینکه این ویروس از طریق قطرات به سیستم مخاطی شما وارد می‌شود؛ این روش تا حدود زیادی مانع از ابتلا شما به کروناویروس خواهد شد؛ اما دست زدن به صورت یک عادت بسیار رایج است که ترک کردن آن کار سختی است.

خوشبختانه، یک استارتاپ به نام سلایتلی روبوت Slightly Robot که پیش از این یک مچ بند برای جلوگیری از دست زدن افراد به موها و “اختلال موکنی” (Trichotillomania) ساخته بود توانست با تغییر کوچکی در گجت خود یک ابزار کاربردی ایجاد کند که مانع از تماس دست با صورت خواهد شد. هدف از طراحی مجدد این مچ‌بند، بروز واکنش نسبت به لمس کردن صورت است تا مغز بتواند بازخورد منفی را دریافت کرده و تمایل به لمس صورت را کمتر کند.

در طی هفته گذشته استارت آپ Slightly Robot یک گجت پوشیدنی به عنوان Immutouch را به صورت مچ بند طراحی مجدد کرده که در صورت لمس با صورت با ویبره به فرد هشدار می‌دهد. شتاب سنج به کار گرفته شده در آن حرکت دست شما را 10 بار در ثانیه حس می‌کند. Immutouch بر اساس کالیبراسیون تنظیم شده و وقتی شما دست خود را نزدیک صورت نگه می‌دارید تا چشم، بینی یا دهان خود را لمس کنید به شما هشدار می‌دهد. یک برنامه همراه با این مچ بند به شما کمک می‌کند تا پیشرفت خود را ردیابی کرده و سعی کنید این عادت را کنار بگذارید.

مچ بندهای ایموتاچ امروز با قیمت 50 دلار به بازار عرضه شده و در دسترس هستند. شما می‌توانید آن را بر روی دست غالب خود قرار دهید تا میزان لمس صورتتان کاهش یابد.

متیو تولز (Mattew Toles)، از بنیان‌گذاران این استارتاپ اعلام کرد که به فکر سودجویی در بازار داغ کروناویروس نیست و این مچ بندها را تنها با قیمت تمام شده آن وارد بازار خواهد کرد. وی در ادامه گفت ساخت این مچ بند تنها وظیفه انسانی ما در قبال جهان است.

شاید سازندگان ساعت هوشمند مانند اپل بتوانند برنامه‌هایی ارزان یا رایگانی تهیه کنند تا کاربران این اپلیکیشن ها را در ساعت‌ها خود نصب کرده و تمایل به دست زدن به صورت در آنها کم‌تر شود. اما تا زمان ارائه این نرم افزارها؛ این استارتآپ امیدوار است مچ بندهایش بتوانند تا میزان زیادی از شیوع بیشتر کروناویروس جلوگیری کنند.

در این شرایط بحرانی هر نهاد و کمپانی باید وظیفه خود را در قبال آگاه سازی و کمک به جهان انجام دهد. شبکه‌هایی مانند توئیتر باید روش‌های صحیح شست و شوی صورت و دست را به کاربران آموزش دهند و کمپانی‌های دیگر نیز با ارائه سخت افزار و نرم افزار به این امر کمک کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها