مچ بند هوشمند پزشکی که توسط یک ایرانی طراحی شد

0
676

 پژوهشگران دانشگاه راجرز در نیوجرسی آمریکا از تولید مچ بند هوشمندی خبر داده اند که می تواند به دقت علائم مربوط به سلامت افراد را اندازه بگیرد.

به گزارش کالاسودا به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از نیواطلس، نمونه اولیه این مچ بند می تواند به طور بی سیم به یک گوشی هوشمند متصل شود و سپس طیف گسترده ای از شاخص های زیستی بدن انسان را اندازه گیری کند. از جمله این شاخص ها می توان به تعداد گلبول های مختلف در خون انسان اشاره کرد.

تولید مچ بندهای هوشمند با قابلیت اندازه گیری نبض

تولید مچ بندهای هوشمند با قابلیت اندازه گیری نبض، ضربان قلب و غیره تازگی ندارد. اما این اولین بار است که یک مچ بند قادر به اندازه گیری جزئی ترین نشانه های زیستی و حیاتی مربوط به انسان است.

حسگر

به همین منظور در مچ بند یادشده از یک حسگر ریزمایع، یک میکروکنترولر و یک ماژول بلوتوث استفاده شده که همگی بر روی یک مچ بند کوچک نصب شده اند.

یکی از همکاران ارشد  طرح تحقیقاتی 

مهدی جوانمرد یکی از همکاران ارشد این طرح تحقیقاتی و عضو هیات علمی دانشگاه راجرز گفت: این مچ بند توانایی شمارش تعداد باکتری های بدن، تعداد گلبول های موجود در خون و برآورد تعداد ذرات آلی یا معدنی موجود در هوای اطراف خود را دارد.

آینده درخشان

مچ بند یادشده در آینده خواهد توانست با بررسی محتوای خون موجود در سر یک سوزن جراحی تمامی اطلاعات کمی مورد نیاز را جمع آوری و نمایش دهد. این اختراع می تواند انقلابی در زمینه مقابله با برخی سرطان ها مانند سرطان خود ایجاد کند. زیرا افزایش یا کاهش ناگهانی تعداد گلبول های خون می تواند نشانه ای از ابتلا به این سرطان باشد. از مچ بند یادشده می توان برای شناسایی ذرات معلق خطرناک موجود در هوا و دیگر خطرات زیست محیطی نیز استفاده کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها