میت 40 هواوی با تاخیر وارد بازار می‌شود

0
10036

پرچمدار آخر سال هواوی شاید به موقع رونمایی شود، اما عرضه آن به بازار با تاخیر مواجه خواهد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزچاینا، منابع مطلع خبر دادند هواوی به تامین کنندگان قطعات دستور توقف تولید را صادر کرده است.

این بدان معنا خواهد بود که گوشی‌های سری میت 40 با یکی دو ماه تاخیر وارد بازار شوند.

البته سایت نیکی گزارش داده است که تاخیر در عرضه و نه رونمایی محتمل است.

بدین ترتیب دستور توقف تولید انبوه به واقعیت نزدیک بوده و مشکل در تامین قطعات شاید به دلیل اعمال محدودیت‌های جدید از سوی آمریکا بوده باشد.

یکی از تامین کنندگان اصلی که هم برای هواوی و هم برای آنر قطعه تولید می‌کند اعلام کرد کمپانی چینی به آنها دستور داده تا اطلاع ثانوی دست از تولید بردارند.

یکی دیگر از دلایل می‌تواند تاخیر در تایید تراشه برای نصب روی گوشی باشد که معمولا تراشه سازان تایوانی با تاخیر این کار را انجام می‌دهند.

هواوی سفارش 700 میلیون دلاری خود را قبل از تحریم جدید آمریکا به TSMC تایوان داده است. این ممکن است شامل چیپست 5 نانومتری Kirin 1020 هم شود،هرچند آمریکا تلاش کرده تا جلوی این معامله را بگیرد.

یکی از تامین کنندگان به سایت «نیکی» گفت هواوی به ما اطلاع داده که حدود 20 درصد از سفارشات خود را برای ژوئن تا سپتامبر کاهش دهیم و حتی بازبینی می‌تواند شامل سه ماهه منتهی به دسامبر هم شود.

هواوی در تلاش است تا به سراغ تامین کنندگان جایگزین برود و حتی اگر بتواند از تراشه‌های کوآلکوم و مدیاتک استفاده کند؛ ممکن است نیاز به طراحی مجدد ساختار داخلی گوشی‌های خود داشته باشد.

به دنبال از دست دادن سرویس و خدمات گوگل، روند توسعه هواوی در خارج از چین کند شده است اما این کمپانی با استراتژی قوی، توانسته برای گوگل جایگزین پیدا کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها