ناگفته‌های دنیای فناوری 10 سال پس از فوت استیو جابز از زبان مایکل دل

0
93

امروز 10 سال از مرگ استیو جابز می‌گذرد. به مناسبت این روز، مایکل دل (Michael Dell) درباره خاطرات خود با این شخصیت مهم و تأثیر گذار با CNET مصاحبه کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، مایکل دل در خاطرات خود با استیو جابز به این موضوع اشاره کرد که جابز سعی داشت تا دل را متقاعد کند تا نرم افزار Mac را روی رایانه‌های شخصی اینتل اجرا کند.

استیو جابز در 5 اکتبر 2011 درگذشت و در همان زمان تا کنون، آیفون، آیپد و مک به اپل کمک کردند تا به یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های کره زمین تبدیل شود.

این یک پیروزی بزرگ نسبت به سال 1997 بود؛ زمانی که جابز به شرکت اپل بازگشت، شرکتی که در آستانه‌ی ورشکستگی بود و در این بین استیو جابز به دنبال کمک بود و 150 میلیون دلار سرمایه نقدی از مایکروسافت و بیل گیتس دریافت کرد.

وی همچنین تلاش کرد تا با مایکل دل و شرکت رایانه شخصی‌اش قرارداد ببندد که این امر ممکن بود مسیر اپل و تاریخ فناوری را برای همیشه تغییر دهد.

دل در یادداشتی که این هفته به نام Play Nice But Win منتشر شد؛ در مورد ملاقات با جابز، که 10 سال از او بزرگتر بود، و در مورد مشارکتی که هرگز به وقوع نپیوست؛ حرف زد.

جابز می‌خواست دل مجوز سیستم عامل Mac-Mac OS X-را بگیرد و آن را بر روی رایانه‌های شخصی ارزان قیمت مبتنی بر اینتل قرار دهد.

دل جابز را به عنوان یک کارآفرین درخشان، بازاریاب باهوش، یک رؤیاپرداز و یک ایده آل گرا توصیف کرد که به محبوب شدن وسایل الکترونیکی مصرفی از جمله تلفن هوشمند کمک کرد.

دل، 56 ساله، در مصاحبه گفت: “هرکسی که می‌خواهد کار شگفت انگیز انجام دهد، باید روشی متفاوت و غیر متعارف داشته باشد.” “شما نمی‌توانید از قوانین پیروی کنید و اتفاقات شگفت انگیزی به وجود بیاورید” ” استیو مطمئناً در این زمینه استثنایی بود.”

جابز پس از آنکه نتوانست مایکل دل را برای ایجاد مشارکت متقاعد کند، مسیر دیگری را برای اپل انتخاب و رایانه‌های جدیدی مانند iMac رنگارنگ را در سال 1998 معرفی کرد.

دل و جابز سال‌ها با هم رقابت داشتند؛ اما در تمام مدت با هم دوست بودند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها