نحوه استفاده از آیفون در حین تماس تلفنی

0
437
نحوه استفاده از آیفون در حین تماس تلفنی

در حین تماس تلفنی، شما به‌راحتی می‌توانید از آیفون خود استفاده کنید؛ به‌طور مثال ایمیل‌ها خود را بررسی کرده؛ وب را مرور کنید و حتی یک بازی هیجان‌انگیز انجام دهید. همه این قابلیت‌ها و موارد دیگر در حین تماس تلفنی در آیفون قابل‌دسترس است؛ اما چگونه این کار انجام می‌شود؟

استفاده از آیفون در حین تماس تلفنی

نحوه استفاده از بلندگو آیفون یا هدفون

برای برقراری تماس تلفنی در حین انجام عملکرد خاص در آیفون باید به طریقی با مخاطب پشت خط ارتباط برقرار کنید. برای این کار می‌توانید از بلندگو گوشی‌تان استفاده نمایید. برای فعال کردن آن کافی است بر روی نماد Speaker بر روی صفحه‌نمایش ضربه بزنید.

اگر از هدفون AirPods یا Beats استفاده می‌کنید، آن‌ها را به‌سادگی در گوش خود قرار دهید و آیفون بقیه کار را انجام می‌دهد. هدفون‌های بلوتوث قدیمی معمولی با میکروفون نیز به همین صورت کارمی کنند، فقط آن‌ها را در گوش خود قرار دهید و روشن کنید. اگر هدفون‌ بی‌سیم به گوشی‌تان وصل نشد، روی “Audio” در صفحه تماس ضربه بزنید و سپس هدفون خود را از لیست انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از هدفون‌های سیمی با میکروفون داخلی استفاده کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که آن‌ها را وصل کنید و از آن‌ها به‌طور عادی استفاده کنید.

نحوه استفاده از بلندگو آیفون یا هدفون

نحوه ترک و بازگشت به صفحه تماس

با فعال شدن هدفون یا بلندگو، می‌توانید بدون در دست گرفتن آیفون در کنار گوشتان، با گوشی تماس تلفنی برقرار کنید. برای انجام امور دیگر در iPhone در حین تماس، باید از صفحه تماس تلفنی خارج شوید؛ همانند هر برنامه‌ای که در آن از قابلیت “بازگشت” استفاده می‌کنید. در آیفون می‌توانید از دکمه “home ” استفاده کنید تا از صفحه تماس خارج شده و به لیست برنامه‌های آیفون دسترسی داشته باشید. اگر این قابلیت کار نکرد از پایین صفحه آن را سوایپ کنید.

پس از ترک صفحه‌نمایش تماس، در صورت داشتن آیفون X، XR، XS یا آیفون 11، یک نوار سبز در گوشه سمت چپ و بالای صفحه مشاهده می‌شود. در آیفون‌های قدیمی، نوار در کل قسمت بالای صفحه‌نمایش وجود دارد.

برای بازگشت به صفحه تماس در هر زمان، روی این نوار سبز ضربه بزنید. همچنین می‌توانید برای بازگشت به برنامه موردنظر، از اپ سوییچر (App Switcher) استفاده کنید. به یاد داشته باشید، برای خروج از صفحه تماس، لازم نیست هدفون را وصل کنید یا بلندگو را روشن کنید؛ اما در این صورت شما نمی‌توانید صدای شخص پشت خط را بشنوید.

نحوه ترک و بازگشت به صفحه تماس

کارهایی که می‌توانید هنگام تماس با آیفون انجام دهید.

شما می‌توانید در حین برقراری تماس با آیفون و صحبت کردن با مخاطبتان به امور دیگری مانند ارسال پیام، جستجوی وب یا ایجاد یادداشت و یادآوری و … بپردازید.

عملکردهای که‌ می‌توانید در حین تماس تلفنی با آیفون بر روی گوشی‌تان انجام دهید:

  • تماشای فیلم و یا گوش دادن به موسیقی
  • انجام بازی (اکثر) بازی‌ها
  • ارسال پیامک
  • ایجاد یادداشت
  • مرور در وب
  • گرفتن عکس
  • استفاده از hotspot شخصی: اگر می‌خواهید اتصال اینترنت خود را با Mac یا رایانه شخصی به اشتراک بگذارید؛ نیازی به قطع کردن تماس تلفنی نیست. البته باتری دستگاه شما سریع‌تر تخلیه می‌شود.
  • پرداخت یا استفاده از کیف پول الکترونیک
  • تماس با شخص دیگری: این قابلیت همان دکمه “Add Call”در صفحه تماس است. وقتی یک تماس جدید برقرار می‌کنید، تماس قبلی در حالت انتظار قرار می‌گیرد. بعد از فعال شدن هر دو، می‌توانید بین تماس‌ها جابجا شوید یا آن‌ها را ادغام کنید. همچنین می‌توانید در آیفون خود تماس‌های کنفرانسی برقرار کنید.

کارهایی که می‌توانید هنگام تماس با آیفون انجام دهید.

چه‌کارهای را نمی‌توان در حین تماس تلفنی با آیفون انجام داد؟

به‌طورکلی، هر کاری که به میکروفون نیاز دارد؛ را نمی‌توان در حین تماس تلفنی در آیفون انجام دهید؛ زیرا میکروفون گوشی در حال استفاده است. در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:

  • فیلم‌برداری: شما می‌توانید در حین تماس از خود عکس بگیرید، اما قابلیت فیلم‌برداری در دسترس نیست.
  • ایجاد یادداشت صوتی
  • استفاده از Siri: سیری به میکروفون نیاز دارد، بنابراین در حین تماس نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

چه‌کارهای را نمی‌توان در حین تماس تلفنی با آیفون انجام داد؟

نحوه انتقال تماس به دستگاه دیگر

به لطف ویژگی Continuity اپل، iOS به شما این امکان می‌دهد که در صورت اتصال به یک شبکه Wi-Fi، تماس را به دستگاه دیگری انتقال دهید. بنابراین، اگر باتری‌تان در حین دریافت تماس کم است و شارژر لازم را ندارید؛ می‌توانید تماس را به iPad یا Mac انتقال دهید.

برای انتقال تماس از iPhone به iPad یا Mac، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تماستان پاسخ دهید و یا یک تماس جدید ایجاد کنید تا صفحه تماس آیفون ظاهر شود.
  • بر روی دکمه “Audio” در صفحه تماس ضربه بزنید.
  • از لیست ظاهر شده دستگاه را انتخاب کنید (مانند “MacBook Air” یا “iPad Pro”)، و منتظر بمانید.
  • پس از اتمام مراحل انتقال، صفحه تماس در دستگاه دوم شما ظاهر می‌شود.

این ویژگی فقط برای تماس‌های تلفنی معمولی کار می‌کند. شما نمی‌توانید مکالمات صوتی تصویری Wi-Fi و یا FaceTime را انتقال دهید. همچنین، در دستگاه‌های خاصی (مانند Mac)، نمی‌توان تماس را به iPhone بازگرداند.

نحوه انتقال تماس به دستگاه دیگر

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها