نحوه استفاده از File Explorer بدون ماوس در ویندوز 10

0
563

مدیریت پرونده‌ی ویندوز 10 و File Explorer با میانبرهای صفحه کلید و بدون ماوس قابل دسترس است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، شما می‌توانید File Explorer را راه اندازی کرده و به طور کامل با صفحه کلید از آن استفاده کنید؛ بدون اینکه به ماوس دست بزنید.

File Explorer را راه اندازی کنید

برای راه اندازی File Explorer از هر کجای سیستم Windows خود، Windows + E را فشار دهید.

مرور پوشه‌ها

File Explorer هنگام راه اندازی، به صورت Quick Access باز می‌شود. برای انتخاب پرونده‌ها و پوشه‌ها از کلیدهای جهت دار استفاده کنید و Enter را فشار دهید تا پوشه‌ها یا پرونده‌ها باز شوند.

برای انتخاب پرونده یا پوشه در فهرست، شروع به تایپ نام آن کنید. به عنوان مثال، هنگامی که در فهرست C: \ هستید و “Win” را تایپ می‌کنید، File Explorer فهرست “Windows” را انتخاب می‌کند.

برای رفتن به اولین یا آخرین پرونده در فهرست، کلیدهای Home یا End را فشار دهید.

برای رفتن به “بالای فهرست”، فلش Alt + Up را فشار دهید. برای بازگشت به چپ و راست، فلش Alt + Left و Alt + Right را فشار دهید.

اگر می‌خواهید یک پوشه را رفرش کنید و محتویات به روز شده را ببینید، F5 را فشار دهید.

تایپ دایرکتوری‌ها و جستجو

با استفاده از نوار مکان در بالای پنجره، Ctrl + L یا Alt + D را فشار دهید. سپس می‌توانید یک آدرس وارد کنید (مانند “C: \ Users”) و Enter را فشار دهید تا به آنجا بروید.

انتخاب چندین فایل

برای انتخاب طیف وسیعی از پرونده‌ها، کلید Shift را نگه دارید و از کلیدهای جهت دار استفاده کنید. همچنین می‌توانید Ctrl + A را فشار دهید تا تمام پرونده‌های موجود در پوشه فعلی انتخاب شوند.

تغییر نام پرونده‌ها

برای تغییر نام پرونده با صفحه کلید، آن را با کلیدهای جهت دارانتخاب کرده و F2 را فشار دهید.

ایجاد پوشه جدید

برای ایجاد یک پوشه جدید در فهرست فعلی، Ctrl + Shift + N را فشار دهید. نام دایرکتوری را تایپ کرده و Enter را بزنید.

کپی کردن، چسباندن و حذف پرونده‌ها

طبق معمول، Ctrl + C یک پرونده را کپی می‌کند، Ctrl + X یک پرونده را کات می‌کند و Ctrl + V فایل را در یک مکان جدید قرار می‌دهد. برای خنثی کردن یک عمل، Ctrl + Z را فشار دهید.

مشاهده صفحات پیش نمایش و جزئیات

برای باز و بسته کردن صفحه پیش نمایش Alt + P را فشار دهید. برای باز و بسته کردن صفحه جزئیات، که جزئیات مربوط به پرونده انتخاب شده را نشان می‌دهد، Alt + Shift + P را فشار دهید.

راه‌اندازی و بستن ویندوز

برای باز کردن یک پنجره جدید File Explorer، Ctrl + N را فشار دهید. برای بستن پنجره فعلی File Explorer، Ctrl + W را فشار دهید.

یافتن میانبرهای بیشتر در صفحه کلید

برای مشاهده میانبرهای بیشتر، Alt را فشار دهید. مشاهده می‌کنید که حروف روی دکمه‌های نوار روبان ظاهر می‌شوند. برای فعال کردن یک دکمه می‌توانید Alt را به همراه هر حرفی که در اینجا نمایش داده شده ، فشار دهید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها