نحوه فعال کردن پوشه امن در گوشی‌های سامسونگ

35
32025

پوشه امن (Secure Folder) یک ویژگی مفید در دستگاه‌های سامسونگ است که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها و فایل‌های خود را مخفی نگه دارید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، پوشه امن سامسونگ برنامه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد که بخشی از گوشی خود را مخفی کنید. در این مطلب با روش فعالسازی پوشه امن در سامسونگ آشنا می‌شوید.

پوشه امن (Secure Folder) چگونه کار می‌کند؟

با استفاده از سیستم امنیتی Knox سامسونگ صفحه اصلی جدیدی ایجاد می‌شود که این صفحه با گذرواژه و یا اثر انگشت دستگاه محافظت خواهد شد. دسترسی به برنامه‌ها و پرونده‌هایی که در پوشه قرار می‌دهید تا زمانی که آن را باز نکرده‌اید غیر ممکن است.

فایل‌های موجود در پوشه امن شما بدون تأیید اعتبار نمی‌توانند باز شوند. این پرونده‌ها در جست و جو یا برنامه گالری شما ظاهر نمی‌شوند. فقط برنامه‌هایی که قبلاً در پوشه امن قرار دارند، می‌توانند به پرونده‌های مخفی شما دسترسی پیدا کنند.

روش فعالسازی پوشه امن در دستگاه سامسونگ

قبل از فعال کردن Secure Folder در دستگاه خود ابتدا باید بررسی کنید که این قابلیت با دستگاه شما سازگار است یا خیر؟

این ویژگی با تلفن‌های مجهز به سیستم امنیتی Knox سامسونگ و اندروید 7 به بالا سازگار است. گوشی‌ها زیر می‌توانند از قابلیت پوشه امن سامسونگ بهره ببرند:

  • گوشی‌های سری گلکسی S، از S6 تا S10.
  • گوشی‌های سری نوت، از نوت 8 تا نوت 10.
  • گلکسی فولد.
  • گوشی‌های سری گلکسی A از جمله A20، A50، A70 و A90.
  • گوشی‌های سری Galaxy Tab S، از S3.

نکته: قبل از تنظیم پوشه امن در گوشی خود، ابتدا به یک حساب سامسونگ احتیاج دارید. بنابراین قبل از شروع کار برای خود یک حساب سامسونگ ایجاد کنید.

نکته: در گوشی‌های جدید گلکسی مانند اس 10 و نوت 10، این برنامه از قبل نصب شده است. اگر گوشی شما برنامه Secure Folder را ندارد، می‌توانید آن را در گوگل پلی یا گلکسی استور دانلود کرده و نصب کنید.

از طریق گوشی خود به قسمت تنظیمات بروید و سپس به مسیر Biometrics and Security و سپس Secure Folder بروید. در برخی گوشی‌ها منو ابتدایی ممکن است گزینه Lock Screen and Security یا Security را نشان دهند.

این مسیر باعث می‌شود که وارد حساب سامسونگ خود شوید. اگر پیش از این حساب سامسونگ نداشتید؛ یکی ایجاد کنید در غیر اینصورت وارد حساب کاربری خود شوید.

صبر کنید تا دستگاه پوشه امن خود را ایجاد کند. این روند ممکن است تا یک دقیقه طول بکشد. سپس یک نوع قفل را برای پوشه امن خود انتخاب کنید. بسته به نوع دستگاه شما، می‌توانید یک الگوی، یک پین یا رمز عبور را انتخاب نمایید و بیومتریک داخلی اثر انگشت دستگاه خود را نیز فعال کنید.

پوشه امن به وجود آمده همانند سایر برنامه‌های نصب شده در گوشی‌تان ظاهر می‌شود. به دنبال میانبر برنامه Secure Folder در صفحه اصلی تلفن خود بگردید.

پس از فعال سازی پوشه امن، به تنظیمات آن نگاهی بیندازید. با فشار دادن دکمه سه نقطه در سمت راست بالای صفحه پوشه امن Secure Folder ، می توانید به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. از این قسمت، می توانید برنامه امن خود را مدیریت کرده و نوع قفل ، تنظیمات قفل خودکار ، تنظیمات حساب و اعلان ها را ویرایش کنید. همچنین می توانید ظاهر و نام آیکون را تنظیم نمایید.

افزودن برنامه‌ها به پوشه امن

در این مرحله می‌توانید برنامه‌ها را به پوشه امن خود اضافه کنید، اطمینان حاصل کنید که پوشه امن بدون باز کردن قفل آن قابل راه اندازی نباشد.

برای این کار، به پوشه امن خود بروید و دکمه ” Add Apps” را فشار دهید. از این قسمت، می‌توانید برنامه‌ای را که از قبل روی گوشی خود نصب کرده‌اید را اضافه کرده یا برنامه جدیدی را از فروشگاه گوگل پلی یا Galaxy Store سامسونگ نصب کنید.

با اضافه کردن برنامه‌ای که از قبل در گوشی شما است، نسخه دوم برنامه به همراه حافظه نهان و ذخیره شده در دستگاه شما ایجاد می‌شود. اگر یک برنامه پیام رسانی مانند واتساپ یا تلگرام را کپی کرده‌اید، می‌توانید در پوشه امن خود وارد حساب کاربری دیگری شوید. این برنامه‌ها حتی پس از خروج از پوشه امن، حافظه اصلی و حافظه نهان خود را حفظ می‌کنند.

این امر در مورد مرورگر وب نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال، اگر کروم را در پوشه امن خود نصب کنید، سابقه، لاگین ها و نشانک‌های ذخیره شده و … در برنامه امن نگهداری می‌شود.

اگر برنامه‌ای را از طریق فروشگاه گلکسی یا فروشگاه گوگل پلی اضافه کرده‌اید؛ این برنامه‌ها تنها، در پوشه امن شما در دسترس است. کپی برنامه در لیست اصلی برنامه‌های شما ایجاد نمی‌شود و شما نمی‌توانید آن را در لیست عادی برنامه‌هایتان مشاهده کنید. این روش برای برنامه‌هایی که نمی‌خواهید در صفحه اصلی ببینید، بسیار مفید است.

انتقال پرونده‌ها به پوشه امن

علاوه بر برنامه‌ها، می‌توانید فایل‌های مخصوصی را نیز از گوشی خود به پوشه امن منتقل کنید. این کار از دو طریق انجام می‌شود:

روش اول: به برنامه My Files یا برنامه گالری در گوشی خود مراجعه کنید. با استفاده از تاچ طولانی، پرونده‌ها و پوشه‌های مورد نظر را انتخاب نمایید. سپس، دکمه منو سه نقطه را در بالا سمت راست فشار داده و ” Move to Secure Folder” را انتخاب کنید. در این مرحله از شما درخواست می‌شود هویت خود را با استفاده از قفل و رمز انتخاب شده تأیید کنید و سپس آنها را منتقل نمایید. برای دسترسی به این پرونده‌ها، از برنامه My Files یا گالری در پوشه امن استفاده کنید.

روش دوم: همچنین به این منظور شما می‌توانید به پوشه امن خود بروید و دکمه ” Add Files” را انتخاب کنید. از این قسمت، می‌توانید My Files، یا اکسپلور اسناد، تصاویر، ویدئو، صدا را انتخاب کنید. سپس بعد از آنکه یک یا چند پرونده را انتخاب کردید گزینه ” Done”را در پایین صفحه فشار دهید تا آنها به پوشه امن منتقل شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که فایلهای دانلود شده در پوشه امن مانند فایل‌های دانلود شده در برنامه‌های پیام رسان یا مرورگرها، فقط با استفاده از برنامه‌های موجود در پوشه امن قابل دسترسی هستند.

می‌توانید پرونده‌های خود را به همان روش از پوشه امن خود خارج کنید. در پوشه امن به پرونده‌ها یا گالری بروید، پرونده‌ها را انتخاب کنید و ” Move out of Secure Folder” را فشار دهید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
35 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
پرویز
پرویز
4 سال پیش

پشه امن قفل شده

شیما
شیما
3 سال پیش
Reply to  پرویز

رمزی که وارد کردین رو باید بزنید

پرویز
پرویز
4 سال پیش

مشکل پشه امن قفل شده فعال شود

Sorowr
4 سال پیش

چرا رمز جیمیل رو میزنم میگ اشتباهه ?با اینکه درسته رمز

Mahsa
Mahsa
4 سال پیش

من گوشیم a50s هستش که خودش پوشه امن داشت من آهنگامو ریختم توش و حالا نمیدونم چطور بهشون دسترسی پیدا کنم لطفا لطفا لطفا راهنمایی کنید

شیما
شیما
3 سال پیش
Reply to  Mahsa

وارد گالری بشید یه عکس انتخاب کنید و یه سه نقطه وجود داره اونو بزنید اخرین گزینه نوشته پوشه ی امن روش کلیک کنید رمز و ایمیل رو وارد کنید هر چی مخفی کردین برمیگرده

Bahar
Bahar
3 سال پیش

وقتی کد رو وارد میکنم میزنه خطایی در شبکه رخ داد دلیلش چیه چیکارش کنم

Nazi
3 سال پیش
Reply to  Bahar

تونستی نصبش کنی؟

علیرضا
علیرضا
3 سال پیش

چرا برای m31 سامسونگ این ویژگی وجود نداره؟
یا وجود داره و فرق داره جاش؟

Mmd
Mmd
3 سال پیش

میشه یه کمکی به من بکنید، گوشی من A20s هست ولی هرکاری میکنم نمیتونم پوشه امن رو فعال کنم روی گوشی نصب نمیشه نمیدونم مشکلش چیه لطفا راهنمایی کنید چیکار میتونم بکنم؟

Shima
Shima
3 سال پیش
Reply to  Mmd

رمز جمیل رو قبول نمیکنه

Aida
Aida
3 سال پیش

سلام گوشی من G4+هستش وقتی رمز ایمیل رو میزنم با اینکه درسته میگه اشتباهه باید چیکار کنم و اینکه وقتی پوشه ی امن فعال شد بجز اینکه در گالری میشه عکس مخفی کرد چ کاربرد دیگه ای داره راهنمایی کنید ممنونم

امیر
امیر
2 سال پیش
Reply to  Aida

داش اول باید ثبت نام کنی

Razi
Razi
3 سال پیش

عاششششقشششششم

Hanie
Hanie
3 سال پیش

اونوقت برنامه یا اسنادی ک به پوشه امن ارسال شده اگه دوباره نیاز داشتیم به اون اسناد چجوری باید ببینیمشون؟

شیما
شیما
3 سال پیش
Reply to  Hanie

وارد برنامه میشید رمز رو میزنید میتونید ببینید

Mahla
Mahla
3 سال پیش

سلام وقت بخیر
گوشی سامسونگ A12 پوشه امن داره؟
من تمام مراحلی که آموزش داده بودید رو رفتم ولی اصلا این گزینه رو نداره
لطفا کمک کنید

حسین سارانی
حسین سارانی
3 سال پیش

سلام من گوشیa21sخریدم ولی پوشه امن نداره چجوری میشه فعال کرد لطفا راهنمایی کنید

علی رضا خراسانی
Admin

a21s has knox security but run by core ui secure folder you can’t intstall or download in your device

حسین سارانی
حسین سارانی
3 سال پیش

سلام من گوشیa21sخریدم چرا پوشه امن نداره
لطفا راهنمایی کنید

علی رضا خراسانی
Admin

a21s has knox security but run by core ui secure folder you can’t intstall or download in your device

Mahla
Mahla
3 سال پیش

گوشی A12 نداره اصلا قابلیت شه امن

Milad
Milad
3 سال پیش

چرا سری M سامسونگ پوشه امن نداره!! -_-

Ftm
Ftm
3 سال پیش

میشه بگید a20s پوشه امن داره یا نه؟

احمد
احمد
3 سال پیش

سلام.گوشی من سامسونگm51 هستش ولی پوشه امن ندارد.من بایدچکارکنم

Shadmehr
Shadmehr
3 سال پیش

سلام من گوشی خودم رو ریست کردم
فیلم ها و عکسام از پوشه امن حذف شدن چطوری میتونم بازیابی کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

سوگند
سوگند
3 سال پیش

چرا تو گوشی سامسونگ m31 نمیتونم پوشه امن پیدا کنم لطفا راهنمایی کنید???

دلقک تنها
دلقک تنها
2 سال پیش

قا من تا چند روز پیش این برنامه رو گوشی بود و کاملا کار میکرد و استفاده میکردم
الان از دو روز پیش ک آپدیت گوشی اومد و اپدیت کردم نمیاد
میره روی قسمت انتخاب نوع رمز . رمز رو ک میزنم باز از اول میاد رو انتخاب نوع رمز وارد نمیشع
ی راهنمایی کنین لطفا…

دلی
دلی
2 سال پیش

چرا با اینکه‌ رمزم‌ درسته ولی میگه اشتباهه‌ خواهش میکنم راهنمایی کنید

علی
علی
2 سال پیش

سلام گوشی من ریست کارخانه شده .آیا راهی وجود داره که عکسهایی که تو پوشه امن داشتم رو برگردونم .ممنون میشم جواب بدید با تشکر

Amir
Amir
2 سال پیش

سلام گوشی من a11هستش پوشه امن نداره چجوری فعال کنم

علی رضا خراسانی
Admin
Reply to  Amir

From Settings, search for and select Secure Folder under Biometrics and security, and then tap Secure Folder. Tap Agree.
If needed, sign into your Samsung account, and then tap OK.
You’ll be prompted to set up a security method like a PIN, password, or pattern for accessing Secure Folder.

محمد صفری
محمد صفری
2 سال پیش

سلام من گوشیم a22 هست ولی پوشه امن نداره

معصومه
معصومه
1 سال پیش

من جیمیلی که باهاش وارد پوشه امن شده بودذم رو پاک کردم، الان باید چکار کنم تا رمزش بازگشایی بشه؟

صفی الله
صفی الله
1 سال پیش

سلام گوشیی من گلکسی نوت ۹ و اندوراید ۹ کار نمیکنه