نحوه وارد کردن سند PDF در مایکروسافت پاورپوینت

0
722

اگر در ارائه مایکروسافت پاورپوینت به محتوای پی‌دی‌اف نیاز دارید از دو روش کاربردی می‌توانید از PDF در پاورپوینت بهره ببرید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، سند پی‌دی‌اف حاوی متن‌ها و تصاویری است که ممکن است کاربر به این محتوا در نرم‌افزارهای دیگری مانند پاورپوینت نیاز داشته باشد.

در این راستا شما می‌توانید از سند PDF خود اسکرین شات بگیرید و عکس را به‌عنوان یک تصویر در اسلاید پاورپوینت خود ضمیمه کنید. از طرف دیگر، می‌توانید PDF را به‌عنوان یک شکل یا ابجکت (object)  درج کنید و به سندتان لینک دهید تا در حین ارائه با کلیک بر روی لینک، باز شود.

استفاده از اسکرین شات در پاورپوینت

در ابتدا باید یک اسکرین شات ثبت کنید. برای این کار می‌توانید از قابلیت اسکرین شات دستی بهره ببرید و یا این کار را از طریق ویژگی داخلی پاورپوینت انجام دهید.

برای استفاده از این روش، شما باید هم سند PDF و هم ارائه پاورپوینت خود را باز کنید. از پاورپوینت شروع کنید و روی تب ” Insert ” کلیک کنید.

از برگه ” Insert ” بر روی ” Screenshot ” در بخش ” Images ” کلیک کنید.

در این مرحله یک پیش نمایش کوچکی به نام thumbnail باز می‌شود.

برای انتخاب آن، روی thumbnail کلیک کنید تا سند PDF باز شما را نشان می‌دهد.

سپس تصویری از پنجره سند باز PDF شما در ارائه پاورپوینت وارد می‌شود. از اینجا، می‌توانید تصویر صفحه خود را برش داده، آن را تغییر اندازه دهید و محل درج آن را انتخاب نمایید.

از طرف دیگر، می‌توانید بر روی دکمه “Clipping Screen” در فهرست “Screenshot” کلیک کنید. مانند ابزار snipping در ویندوز 10، این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا یک تصویر از سند PDF خود بگیرید. اگر می‌خواهید مثلاً از یک تصویر خاص یا متن استفاده کنید، این روش ممکن است مفید باشد.

از ماوس خود برای انتخاب ناحیه اطراف تصویر جزئی خود استفاده کنید. پس از انتخاب منطقه، پاورپوینت به طور خودکار این تصویر را در ارائه شما قرار می‌دهد.

درج سند PDF به‌عنوان یک شکل یا ابجکت (object)

اگر سند PDF را به‌عنوان تصویر درج می‌کنید، فقط محتوای یک صفحه خاص را می‌بینید. اما وارد کردن PDF به صورت شکل یا ابجکت (object) این امکان را به شما می‌دهد که به محتوای کلی سند در پاورپوینت دسترسی داشته باشید.

برای انجام این کار، بر روی تب “Insert” کلیک کنید و سپس دکمه “Object” را در بخش “Text” انتخاب کنید.

در بخش “Insert Object”، گزینه‌ی “Create from File” را انتخاب کنید و سپس بر روی “Browse” کلیک کنید تا سند PDF ذخیره شده انتخاب شود.

مطمئن شوید که سند PDF شما بسته شده است تا با خطایی مواجه نشوید.

در مرحله بعد، به مسیر پی‌دی‌اف رفته آن را انتخاب کنید و “OK” را بزنید.

سند پی‌دی‌اف به صورت یک ابجکت ایجاد شده و می‌توانید آن را تغییر اندازه داده و در موقعیت مناسب خود قرار دهید.

با دو بار کلیک کردن بر روی ابجکت PDF، فایل در پی‌دی‌اف ریدر باز می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها