نخستین قرص دیجیتال جهان مورد تایید FDA قرار گرفت

کالاسودا_اداره غذا و داروی آمریکا اولین قرص دیجیتال  را برای مصرف در ایالات متحده تأیید کرده است. این دارو که به نام  Abilify MyCite  مشهور شده ، دارای یک سنسور کوچک قابل دسترسی است .

این داروی یک سامانه هوشمند دارد، که با یک بسته اطلاعات دارویی هماهنگ می شود . سپس اطلاعات دارو از طریق برنامه به گوشی هوشمند کاربر منتقل می شود.

این برنامه کمک می کند  بیمار به صورت داوطلبانه به پایگاه  اطلاعات پزشکی متصل شده و به صورت مجازی با سایر افرادی که   داروی  Abilify MyCite  را مصرف می کنند .

اما این دارو چه کاربردی دارد ؟ به نظر می رسد این یک داروی مفید برای  درمان اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و درمان افسردگی است.

داروی هوشمند Abilify MyCite  دارای یک حسگر کوچک سیلیکونی است که ترکیباتی ازمس و منیزیم نیز دارد . سیگنال الکتریکی این داروی هوشمند، هنگامی که حسگر با اسید معده تماس پیدا می کند فعال می شود .

پس از آن بیمار یک دستگاه هوشمندی را در قسمت چپ سینه خود نگاه می دارد .در نتیجه میزان مصرف داروها و دوز مصرفی خود را تعیین می کنند.

پس از آن می توان این داده ها را با برنامه های تلفن هوشمند کاربر همگام کرده و از طریق تلفن همراه به تمامی اطلاعات مهم دارویی دست پیدا کرد .

این برنامه سطوحی از  فعالیت، الگوهای خواب و مراحل درمانی فرد را تحت نظر قرار داده و حتی ضربان قلب فرد را ثبت می کند.این برنامه هفت پزشک و 4 بیمار را در کنار یکدیگر قرار می دهد تا تجارب خود را به اشتراک بگذارند .

این قرص پس از سالها تحقیق و بررسی تولید شده است . این محصول توسط  شرکت داروخانه ژاپنی Otsuka و سرویس پزشکی دیجیتال Proteus Digital Health  ساخته شده است .

موسسه IMS برآورد می کند که استفاده نامناسب و غیر ضروری از دارو در بخش مراقبت های بهداشتی ایالات متحده بیش از 200 میلیارد دلار در سال 2012 هزینه اضافی در بر داشته است .

بنابراین به نظر می رسد بسیار به صرفه تر است اگر داروهای اعصاب و روان دیجیتالی شوند .

با این حال برخی از کارشناسان ابراز نگرانی کرده اند که استفاده از روش دیجییتال ممکن است، موجب از بین رفتن حریم خصوصی کاربران شود .

مطالب اخیر

آمریکایی‌ها ماهانه ۴۵ ساعت پای تیک تاک هستند

کاربران آمریکایی بیشترین وقت خود را در ماه صرف شبکه اجتماعی ویدئویی چینی تیک تاک…

19 ساعت پیش

واکسن ۵۰۰ هزار دلاری سرطان ۶ سال دیگر در بازار

واکسن سرطان به قیمت ۵۰۰ هزار دلار برای هر بار تزریق تا ۶ سال دیگر…

2 روز پیش

طراحی آیفون ۱۶ بدون کلید فیزیکی

آیفون ۱۶ به کلی فارغ از کلید فیزیکی سنتی است و به جای آن دکمه…

3 روز پیش

موبایل متفاوت MIAD 01 برای دوستداران ام پی تری پلیر

برند چینی Moondrop، سازنده هدفون مانیتورینگ استودیویی{IEM} پرده از رخ اولین گوشی هوشمند خود به…

5 روز پیش

هوآوی واچ فیت ۳ کپی اپل واچ است

رندرهای جدید از هوآوی واچ فیت ۳ نشان می‌دهد برند چینی قدمی فراتر از الهام…

1 هفته پیش

فراخوان ۴ هزار وانت‌ سایبرتراک به دلیل نقص در پدال گاز

تسلاموتورز مجبور به فراخوان بیش از ۴ هزار وانت سایبرتراک به دلیل نقص فنی در…

1 هفته پیش