نخستین قرص دیجیتال جهان مورد تایید FDA قرار گرفت

0
439
نخستین قرص دیجیتال جهان مورد تایید FDA قرار گرفت|کالاسودا

نخستین قرص دیجیتال جهان مورد تایید FDA قرار گرفت|کالاسوداکالاسودا_اداره غذا و داروی آمریکا اولین قرص دیجیتال  را برای مصرف در ایالات متحده تأیید کرده است. این دارو که به نام  Abilify MyCite  مشهور شده ، دارای یک سنسور کوچک قابل دسترسی است .

این داروی یک سامانه هوشمند دارد، که با یک بسته اطلاعات دارویی هماهنگ می شود . سپس اطلاعات دارو از طریق برنامه به گوشی هوشمند کاربر منتقل می شود.

این برنامه کمک می کند  بیمار به صورت داوطلبانه به پایگاه  اطلاعات پزشکی متصل شده و به صورت مجازی با سایر افرادی که   داروی  Abilify MyCite  را مصرف می کنند .

اما این دارو چه کاربردی دارد ؟ به نظر می رسد این یک داروی مفید برای  درمان اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و درمان افسردگی است.

داروی هوشمند Abilify MyCite  دارای یک حسگر کوچک سیلیکونی است که ترکیباتی ازمس و منیزیم نیز دارد . سیگنال الکتریکی این داروی هوشمند، هنگامی که حسگر با اسید معده تماس پیدا می کند فعال می شود .

پس از آن بیمار یک دستگاه هوشمندی را در قسمت چپ سینه خود نگاه می دارد .در نتیجه میزان مصرف داروها و دوز مصرفی خود را تعیین می کنند.

پس از آن می توان این داده ها را با برنامه های تلفن هوشمند کاربر همگام کرده و از طریق تلفن همراه به تمامی اطلاعات مهم دارویی دست پیدا کرد .

این برنامه سطوحی از  فعالیت، الگوهای خواب و مراحل درمانی فرد را تحت نظر قرار داده و حتی ضربان قلب فرد را ثبت می کند.این برنامه هفت پزشک و 4 بیمار را در کنار یکدیگر قرار می دهد تا تجارب خود را به اشتراک بگذارند .

این قرص پس از سالها تحقیق و بررسی تولید شده است . این محصول توسط  شرکت داروخانه ژاپنی Otsuka و سرویس پزشکی دیجیتال Proteus Digital Health  ساخته شده است .

موسسه IMS برآورد می کند که استفاده نامناسب و غیر ضروری از دارو در بخش مراقبت های بهداشتی ایالات متحده بیش از 200 میلیارد دلار در سال 2012 هزینه اضافی در بر داشته است .

بنابراین به نظر می رسد بسیار به صرفه تر است اگر داروهای اعصاب و روان دیجیتالی شوند .

با این حال برخی از کارشناسان ابراز نگرانی کرده اند که استفاده از روش دیجییتال ممکن است، موجب از بین رفتن حریم خصوصی کاربران شود .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها