نسخه‌ی جدید پلی استیشن 5 با هیت سینک کوچکتر و سبک‌تر

0
105

به تازگی کمپانی سونی به صورت نامحسوس کنسول پلی استیشن 5 را با مدل اصلاح شده و تغییرات قابل توجه‌ای، به روز رسانی کرده است. مهم ترین تغییر کوچکتر کردن هیت سینک است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، مهم‌ترین تغییرات این کنسول به روز رسانی شده پلی استیشن 5، هیت سینک است که به میزان قابل توجهی کوچکتر شده است.

تغییرات نسخه‌ی به روز رسانی شده پلی استیشن 5

اولین بار این تغییر توسط یوتیوبر آستین ایوانز، که این کنسول را از ژاپن سفارش داده بود، مشاهده شد.

ایوانز در نهایت به چند تغییر جزئی دیگر نیز اشاره کرد که شامل یک پیچ جدید برای پایه که به راحتی می‌توانید با انگشتان آن را سفت کنید؛ علاوه بر این سیم کشی ماژول Wi-Fi در مادربرد در این کنسول کمی متفاوت با مدل قبلی است.

با این حال مهم‌ترین تغییر در هیت سینک آن است که اندازه‌ی آن نسبت به نسخه قبلی کاهش یافته و 300 گرم سبک‌تر است.

هیت سینک قطعه‌ی کاربردی است که برای جذب گرما از منبع طراحی شده است. هرچه هیت سینک بزرگتر باشد؛ می‌تواند گرمای بیشتری را جذب کرده و سیستم کنترل دمای بهتری را ارائه دهد.

اما سونی تصمیم گرفته این قطعه را کوچک‌تر کند. فن نیز تغییر کرده و طبق گفته ایوانز شیارهای عمیق‌تری دارد که به طور بالقوه می‌تواند هوای بیشتری را از طریق هیت سینک عبور دهد. با این حال، طبق گفته‌ی او کنسول در حین بازی 3-5 درجه سانتیگراد گرم‌تر از نسخه قبلی می‌شود.

به احتمال زیاد انگیز سونی برای این کار کاهش هزینه بوده است. فلز گران است، بنابراین کاهش اندازه‌ی آن راهی آسان برای به دست آوردن سود بیشتر است. ثانیاً، سونی تنها یک سال است این محصول را در سراسر جهان عرضه کرده و احتمالاً متوجه شده که مدل قبلی آن بیش از حد گران است.

از نظر کاربران، این تغییر احتمالاً هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد کرد؛ اما باید منتظر بمانیم و ببینیم این تغییر چه تاثیری بر روی کنسول دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها