نسل پنجم اینترنت در راه ایران

0
399
نسل پنجم اینترنت در راه ایران

نسل پنجم اینترنت قرار است امسال در ایران راه اندازی شده و جای نسل های چهارم و چهار و نیم را بگیرد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، نسل پنجم اینترنت در جهان کارایی فراوان دارد و قرار است در سال 98 به ایران نیز راه یابد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متولی اصلی راه اندازی این فناوری در ایران است و اعلام کرده که در سال جاری آن را با موفقیت راه اندازی خواهد کرد. اما نسل پنجم اینترنت در ایران از سوی اپراتورهای تلفن همراه نیز با استقبال روبرو خواهد شد.

این تکنولوژی یکی از راه های جذب بیشتر مشتری برای اپراتورهای تلفن همراه است که می توانند بر سر آن با یکدیگر به رقابت بپردازند. هر اپراتوری که بتواند به این شبکه دسترسی یابد مشتری بیشتری نیز جذب خواهد کرد.

اما نکته های بسیاری در مورد اینترنت نسل پنجم در دنیا مطرح است که ایران از آن ها مستثنی نخواهد بود. مساله جدی در این خصوص گوشی هایی که از سوی برندهای مختلف روزانه تولید می شوند همگی قابلیت استفاده از نسل پنجم اینترنت را در خود جای داده اند. شاید این نکته قابل توجه باشد و یکی از آپشن های مهم محسوب شود اما گفته شده که مشکلاتی نیز برای گوشی های تلفن همراه ایجاد خواهد کرد.

از این رو بازار گوشی تلفن همراه در ایران نیز با ورود نسل پنجم اینترنت به کشورمان دچار سردرگمی خواهد شد.

گوشی های مدل جدید از سوی برندهای شاخص با تکیه بر قابلیت استفاده از این فناوری به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و مشتریان ایرانی نیز مانند سایر نقاط جهان در بلاتکلیفی خرید این گوشی ها می مانند.

مشتریان ایرانی نیز بر سر دوراهی استفاده از نسل پنجم اینترنت در تلفن همراهشان یا فاصله گرفتن از مشکلاتی که این فناوری برای گوشی ها ایجاد می کنند قرار خواهند گرفت. در نهایت باید منتظر ماند و دید که مشکلی که نسل پنجم اینترنت برای گوشی های تلفن همراه ایجاد می کند چه زمانی می تواند رفع شود؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها