نقشه مخفی اپل با هدف از کار انداختن آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی لو رفت

0
59

اپل با برنامه‌ریزی هدفمندی تلاش دارد تا دسترسی آیفون‌ها و آیپدها، اپل واچ‌ها و اپل تی‌وی‌های قدیمی به سرویس‌های حیاتی را قطع کرده و دارندگان را مجبور کند تا به سوی خرید دستگاه جدید بروند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از فون ارنا، استلا فاچ لودهنده اخبار قابل اعتماد ضمن اعلام این خبر آدرس داده است که از ماه آینده برخی از مدل‌های آیفون، آیپد، مک، اپل واچ و اپل تی‌وی قادر به اجرای خدمات و سرویس‌های خاص اپل نخواهند بود.

به گفته وی غیر از آی کلود تمام سرویس‌ها و خدمات اپل روی دستگاههای مجهز به سیستم عامل‌های زیر قادر به دریافت نخواهند بود:

تمام دستگاه‌های مجهز به آی او اس 11 تا 11.2.6

دستگاه‌های مجهز به مک او اس 10.13 تا 10.13.3

واچ او اس 4 تا 4.2.3

تی وی او اس 11 تا 11.2.6

طبق برنامه ریزی اپل، کاربران اعلانی رسمی از سوی اپل دریافت خواهند کرد تا به سیستم عامل جدید آپدیت شوند که این پیغام به معنای تعویض دستگاه قدیمی و خرید دستگاه نو معنا می‌شود.

ماه گذشته شندی از سوی اپل منتشر شد که در آن اعلام شد پشتیبانی نسخه‌های قدیمی نرم افزار سرویس‌هایی مانند سیری، اپ استور و مپ قطع می‌شود.

اپل به صراحت در این اعلام تاکید کرد برای استفاده از این سرویس‌ها باید نرم افزاری خود را به آخرین نسخه موجود به روز رسانی کنند.

هیچ دلیلی مبنی بر اینکه چرا این سرویس‌ها روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل قدیمی‌تر کار نمی‌کنند ارائه نشده است. سایت 9to5mac این نظریه را مطرح می‌کند که اپل ممکن است در حال برنامه‌ریزی  برای ارتقای عمده این سرویس‌ها باشد و ممکن است مشکلات سازگاری ایجاد کند.

این حرکت احتمالاً تنها بر تعداد کمی از کاربران اپل تأثیر خواهد گذاشت زیرا دستگاه‌های آسیب دیده از این تصمیم مدت‌ها پیش عرضه شده‌اند.

اپل در ماه فوریه اعلام کرد که تنها ۸ درصد از آیفون‌های فعال دارای iOS 14 یا بالاتر هستند.

با این حال، این یک شوک خواهد بود. اپل هرگز قبلاً چنین کاری را انجام نداده است و این برای کاربران اپل که توانایی یا اراده‌ای برای تهیه یک دستگاه جدید ندارند، ناراحتی بزرگی خواهد بود.

همیشه معروف بوده است که اپل به مدت طولانی از دستگاه‌های ساخت خود پشتیبانی می‌کند، اما ظاهرا این امر در حال تغییر است.

دیروز خبر رسید که آیفون X‌ و 8 قادر به اجرای آی او اس ۱۷ نخواهند بود و آیپد نسل پنجم و آیپد پرو نسل اول آیپد او اس ۱۷ را دریافت نخواهند کرد.

با ادعای اینکه مدل‌های آیفون دارای iOS 16 همچنان iOS 17 را دریافت خواهند کرد، به نظر واضح است که اپل به تدریج پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی‌تر را متوقف می‌کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها