نهایی شدن فروش اپلیکیشن تیک تاک به آمریکا

0
134

غول فناوری چینی ByteDance به زودی مالکیت تیک تاک در ایالات متحده را واگذار می‌کند. در گزارش‌های روزهای اخیر اعلام شد که فروش این اپلیکیشن به زودی نهایی خواهد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، بر اساس گزارش‌های CNBC، وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز انتظار می‌رود که بزودی معامله‌ی تصاحب TikTok در ایالات متحده، نیوزیلند و استرالیا نهایی شود.

هفته گذشته CNBC گزارش داد، تاكنون مایکروسافت، اوراكل و “یك شركت آمریكایی” پیشنهاداتی برای خرید TikTok ارائه داده‌اند و همچنین والمارت اعلام کرده كه برای پیشنهاد خود با مایکروسافت همكاری می‌کند. در این گزارش همچنین گفته شده كه ارزش TikTok در آمریكا، كانادا، استرالیا و نیوزیلند تا 30 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

طبق CNBC، والمارت در ابتدا معامله‌ای با شرکت مادر Alphabet در نظر گرفته بود؛ اما هنگامی که نتوانست اکثریت سهام TikTok را با همکاری آلفابت به دست آورد؛ به مایکروسافت روی آورد.

همانطور که می دانید اپلیکیشن تیک تاک به دلیل مالکیت چینی آن، از سوی آژانس‌های دولتی ایالات متحده، ارتش، کنگره و کاخ سفید تحریم شده است؛ زیرا گمان می‌کنند TikTok، داده‌های کاربر را جمع آوری کرده و جاسوسی کند.

رئیس جمهور دونالد ترامپ گفت که قصد دارد این برنامه را از اوایل ماه نوامبر در ایالات متحده ممنوع کند مگر اینکه توسط یک شرکت آمریکایی خریداری شود.

در اقدامی مشکوک، ترامپ خواستار فروش کل برنامه شده است، نه فقط فعالیت‌های آن در ایالات متحده.

کارشناسان حقوقی این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا وی می‌تواند چنین خواسته‌هایی را مطرح کند یا خیر و از آن زمان TikTok ادعا کرده که “این دستورالعمل به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی امریکا نیست”.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها