هانکت کانتیسی؛ کپی چینی دیگری از رنجروور!

0
767

به نظر می‌رسد خودروسازان چینی علاقهٔ زیادی به محصولات لندروور دارند چراکه تاکنون کپی‌های فراوانی از محصولات این شرکت بریتانیایی توسط چینی‌ها صورت گرفته است. حال نیز کپی دیگری از رنجروور در چین با نام هانکت کانتیسی (Hunkt Canticie) پدیدار شده است. این خودرو توسط شرکتی بنام «هانلونگ اتو» با الهام از رنجروور اسپرت و بر اساس زوتی T900 ساخته شده است.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، همان‌طور که در تصاویر مشخص است، نمای بیرونی کانتیسی بسیار به رنجروور اسپرت شباهت دارد. البته ویژگی‌های منحصربه‌فرد و متفاوتی مثل چراغ‌های جلو، جلوپنجرهٔ کرومی و چراغ‌های عقب هم در این خودرو به چشم می‌خورند اما بااین‌حال اگر لوگوی لندروور روی آن چسبانده شود می‌توان بسیاری را فریب داد که این جدیدترین محصول رنجروور است!

برای این کراس‌اوور چینی تنها یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 220 اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده است که اختلاف بسیار فاحشی مثلاً با پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ 575 اسب بخاری رنجروور اسپرت SVR دارد. حداکثر سرعت کانتیسی نیز به تنها 185 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از تمام محصولات کنونی لندروور کمتر است.

طراحی داخلی کانتیسی اما با هر رنجرووری کاملاً متفاوت است. قابل‌توجه‌ترین ویژگی داخلی این خودرو صفحه آمپر تمام دیجیتالی آن و نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد آن است درحالی‌که در کنسول مرکزی خودرو نیز یک انتخاب‌گر دندهٔ بزرگ دوار و یک سری دکمه‌های فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه به چشم می‌خورد.

اما مهم‌ترین ویژگی و نقطهٔ قوت کانتیسی قیمت آن است زیرا درحالی‌که رنجروور فول سایز در چین با قیمت 1.22 میلیون یوآن معادل 173 هزار دلار به فروش می‌رسد، قیمت این کراس‌اوور چینی از تنها 126,800 یوآن معادل 18 هزار دلار آغاز می‌شود که تقریباً 10 برابر کمتر از اس‌یووی بریتانیایی است!

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها