هدفون بی سیم AirPods Pro اپل در مقابل FreeBuds Pro هوآوی

0
97

جدیدترین هدفون‌‌ هوآوی، FreeBuds Pro با قابلیت لغو نویز، می‌تواند برای افرادی که بودجه کافی برای خرید AirPods Pro ندارند؛ گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از screenrant، هوآوی با FreeBuds Pro جدید، آخرین نسخه از هدفون‌های بی سیم خود را عرضه کرده است. در این مقاله قصد داریم این هدفون را با هدفون بی سیم AirPods Pro اپل مقایسه کنیم.

به طور کلی، AirPods بهترین تجربه‌ی هدفون‌های بی سیم را ارائه می‌دهد. با این حال هوآوی نیز از این قافله عقب نمانده است.

FreeBuds 3 (نسل قبلی Pro)، صدای عالی، قابلیت لغو نویز خوب و اتصال پایداری برای پخش موسیقی دارد و اینک مدل Pro حرفه‌ای‌تر است.

هوآوی در اعلامیه خود توضیح داده که FreeBuds Pro (و FreeLace Pro) اولین هدفون‌های استریو بی سیم “واقعی” هستند که از قابلیت لغو پویای نویز پشتیبانی می‌کنند. بر اساس تست‌های آزمایشگاهی FreeBuds Pro دارای امتیاز حذف نویز 40dB است؛ که عالی است. همچنین می‌توان آنها را طوری تنظیم کرد که صداهای اطراف را حذف نکند.

در همین حال، AirPods Pro از میکروفون‌های داخلی و خارجی برای شناسایی صداها و نویز استفاده می‌کند. تنظیم لغو نویز فعال همچنین دارای حالت شفافیت برای ورود صداهای خارجی است.

طراحی و سایر تفاوت‌ها

از نظر طراحی، دو جفت هدفون کاملاً شبیه به هم هستند.

هر دو دارای گوشی‌های سیلیکونی با یک قطعه مستقیم که در کنار گوش قرار می‌گیرد. البته این قسمت در FreeBuds Pro ضخیم‌تر است. همچنین اندازه آنها از AirPods Pro کوچک‌تر است و این نشان می‌دهد هوآوی از طراحی اپل ایده گرفته است.

AirPods Pro از تقویت کننده با دامنه دینامیکی بالا استفاده می‌کند در حالی که FreeBuds Pro هواوی به یک درایور دینامیک 11 میلی متری متصل است. AirPods Pro دارای میکروفون‌های تشکیل دهنده دوتایی، میکروفون داخلی، حسگرهای نوری دوگانه، سنسور نیرو و شتاب سنج برای تشخیص حرکت و گفتار است. در مقابل، FreeBuds Pro از یک سنسور بهره می‌برد که با استفاده از ارتعاشات استخوان می‌تواند صدای کاربر را بهتر تشخیص داده و تماس‌های تلفنی را با وضوح بیشتری پخش کند. همچنین می‌تواند به طور همزمان به دو دستگاه هوشمند متصل شود.

عمر باتری هر دو متفاوت است. با روشن و فعال کردن حالت شفافیت و لغو نویز، AirPods Pro می‌تواند حدود چهار ساعت و نیم دوام بیاورد، در حالی که FreeBuds Pro با تمام قابلیت‌های فعال؛ چهار ساعت باتری دارد.

اما غیرفعال کردن همه موارد، FreeBuds Pro تا 7 ساعت دوام می‌آورد در حالی که AirPods Pro فقط 5 ساعت دوام می‌آورد.

هدفون‌های هواوی قرار است در ماه اکتبر در اروپا با قیمت 199 یورو، تقریباً 235 دلار یا 310.15 دلار کانادا در دسترس باشند. AirPods Pro اپل به ترتیب با قیمت 249 دلار و 329.00 دلار در ایالات متحده و کانادا به فروش می‌رسد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها