هشدار گوگل به 12000 کاربر در مورد حملات دولتی فیشینگ

0
201

گروه تجزیه‌وتحلیل بحران (TAG) گوگل فاش کرد که  حساب بیش از 12000 کاربر در سراسر جهان و در بیش از 149 کشور با تلاش‌های فیشینگ / Phishing مهاجمین تحت حمایت دولت مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Indianexpress، گروه تجزیه‌وتحلیل بحران (TAG) گوگل فاش کرد که بیشتر از 12 هزار کاربر در سراسر جهان در بیش از 149 کشور تحت حمله مهاجمان قرار گرفته‌اند؛ مهاجمانی که طبق ادعا گوگل تحت حمایت دولت فعالیت دارند. این هشدارها از جولای تا سپتامبر 2019 صادر شده است. هند نیز با بیش از 500 نفر قربانی در این اقدامات فیشینگ تحت حمایت دولت، قرار دارد و به کاربران آن هشدار داده شده است.

در یک پست وبلاگ، TAG گوگل اعلام کرد که این گروه‌های تحت حمایت دولت، از بیش از 50 کشور جهان با”اهداف بسیاری از جمله جمع‌آوری اطلاعات، سرقت از مالکیت معنوی، هدف قرار دادن مخالفان و فعالان، حملات سایبری مخرب یا گسترش اطلاعات هماهنگ فعالیت دارند.”

هنوز مشخص نیست که شهروندان توسط دولت خود مورد هدف قرار گرفته‌اند و یا این مهاجمان تحت حمایت دولت‌های دیگر هستند.

به گفته‌ گوگل، “کاربران پرخطر – مانند روزنامه‌نگاران و  سیاسیون” بهتر است در Advanced Protection Program/ قابلیت محافظت پیشرفته (APP) گوگل ثبت‌نام کنند؛ این قابلیت، با استفاده از کلیدهای امنیتی فیزیکی و سخت‌افزاری، از حساب جیمیل و بقیه سرویس‌های گوگل در برابر فیشینگ و حملات هکرها و حملات سایبری تحت حمایت دولت‌ها، محافظت می‌کنند.

گوگل اعلام کرده است بیش از 90 درصد از این کاربران از طریق “ایمیل‌های اطلاعات هویتی فیشینگ” مورد هدف قرار گرفته‌اند.

فیشینگ چیست؟

فیشینگ به‌عنوان تلاشی برای سرقت رمز عبور کاربر و سایر جزئیات حساب با جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و … به منظور ربودن یا هک کردن حساب آن‌ها تعریف شده است. تلاش‌های فیشینگ بسیار متداول است؛ اما بر اساس گزارش گوگل، این حملات با حمایت حکومتها انجام شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها