همه آیفون‌های ۱۶ چیپست A18 می‌گیرند

0
341

همه آیفون‌های سری ۱۶ از چیپست A18 بهره مند خواهند شد. بدین ترتیب آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس به جای گرفتن A17 به جدیدترین چیپست مجهز می‌شوند.

به گزارش کالاسودا، بر اساس یادداشت جف پو، تحلیلگر زنجیره تامین اپل، هر چهار مدل آیفون ۱۶ در سال ۲۰۲۴ از چیپست A18 استفاده خواهند کرد.

اپل در سال‌های اخیر اب هدف محافظت از حاشیه سود و صرفه جویی در هزینه‌ها، تلاش کرده تا فاصله میان مدل‌های وانیلی و پرو را افزایش دهد و برای این کار بعضا از چیپست‌های قدیمی در مدل‌هی وانیلی استفاده کرده است.

اگرچه این کار با توجیه حفظ سود صورت گرفته، اما تفاوت گوشی‌ها را به سوی بیهودگی کشانده است و به همین خاطر قصد دارد دست از این سیاست حداقل در مورد چیپست بردارد.

در حال حاضر خط تولید آیفون بدین صورت است که آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از چیپست A16 و آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس از چیپست A17 استفاده می‌کنند.

البته این ظاهر ماجراست چراکه شاید خیال کنید اپل قصد دارد شکاف فنی را کم کند اما این طور نیست.

اگرچه هر ۴ گوشی از A18 استفاده خواهند کرد اما A18 بکار رفته در آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس همانی نخواهد بود که در آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس استفاده می‌شود.

بنابراین اپل تنها نام‌ها را تغییر می‌دهد تا این احساس را به کاربران منتقل کند که آیفون معمولی شبیه پرو است تا بتواند فروش کم مدل‌های معمولی و پلاس را کند.

در واقع اپل روی آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس از نسخه آپدیت شده A17 به نام احتمالی A18 و روی پرو به نام احتمالی A18 Pro استفاده خواهد کرد که ما نمی‌دانیم چقدر با هم تفاوت عملکرد‌ خواهند داشت!

بر اساس اخبار تایید نشده دو چیپست A18 و A18 Pro توسط TSMC‌ تایوان روی فرایند ۳ نانومتری تولید خواهند شد که هزینه کمتری داشته و عملکرد بهتری هم نسبت به N3B{نام فنی برای A17 Pro} دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها