همکاری Wayve و مایکروسافت در تولید وسایل نقلیه خودران

0
184

امروز، کمپانی Wayve از همکاری با مایکروسافت برای استفاده از زیرساخت‌های ابر محاسباتی برای توسعه مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در وسایل نقلیه خودران در مقیاس جهانی خبر داد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، کمپانی Wayve پس از تحقیقات در سطح جهانی در زمینه یادگیری عمیق از دانشگاه کمبریج تأسیس شد و اولین ربات خود را در یک گاراژ خانه-دفتر ساخت. کندال یکی از بنیانگذاران و مدیر Wayve است و سابقه‌ی کار روی هوش مصنوعی و مدرک دکترا دارد.

AV های امروزی بر اساس معماری رباتیکی طراحی می‌شوند که بسط پارادایم حس-طرح-عمل است. مشکل در چند حوزه کلیدی وجود دارد که شامل حس کردن، نمایش صحنه، برنامه ریزی و کنترل است.

طبق ادعای Wayve تیم او می‌تواند این مشکلات را حل کند.

این تیم از نمونه‌هایی مانند پردازش زبان طبیعی با GPT-3 و بازی‌های MuZero و AlphaStar الهام گرفتند.

راه حلی که Wayve دنبال می‌کند، یک محرک کاملاً آموخته شامل رویکرد مبتنی بر یادگیری عمیق برای رانندگی مستقل است.

Wayve یک سرمایه گذاری 200 میلیونی سری بی را با حمایت یک گروه برجسته از سرمایه‌گذاران مالی و استراتژیک جهانی – از جمله مایکروسافت – در ژانویه 2022 جمع‌آوری کرد. این باعث شد کل سرمایه‌گذاری شرکت به 260 میلیون دلار برسد

به گفته کندال، مشارکت بین این دو شرکت فراتر از سناریوی معمولی است و آنجه در این مشارکت و همکاری Wayve با مایکروسافت رخ خواهد مرزهای Azure را پشت سر می‌گذارد.

این پروژه‌ی یک برد-برد است، زیرا Wayve به توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز خود می‌پردازد و مایکروسافت در آزمایش و پیشبرد Azure سود خواهد برد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها