هواوی در برابر فشار آمریکا، به کارمندان خود جایزه می‌دهد

0
202
هوآوی

بازپرداخت و اعطای جایزه، آخرین ابتکار شرکت چینی هواوی برای مقابله با فشار ایالات‌متحده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از asia.nikkei ، هواوی، بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات ارتباطات از راه دور در جهان، در ماه اکتبر حقوق کارمندان خود را دو برابر خواهد کرد؛ تا از 190 هزار کارمند به خاطر اعمال فشار و قرار گرفتن در لیست سیاه دولت آمریکا به دلیل جاسوسی، قدردانی کند.

پیام هواوی به کارمندانش به نقل از سایت asia.nikkei : ” در سال 2019 این شرکت و همه کارمندان آن با چالش‌های زیادی روبه‌رو بودند. با تأیید ریاست این شرکت به تمام کارمندان جایزه ویژه پرداخت خواهد شد”.

این جایزه جدیدترین اقدامی است که هواوی در جهت خوب نشان دادن تصویر برند خود در داخل و خارج از کشور، به کلیه کارمندان فعال هوآوی و شرکت‌های تابعه مستقیم آن با رتبه عملکرد بالاتر از C توزیع می‌شود. این پاداش با حقوق پایه ماه اکتبر پرداخت خواهد شد.

هواوی که دومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان است؛ و به‌تازگی قربانی جنگ امریکا و چین شده است. واشنگتن ادعا می‌کند هواوی اطلاعات جاسوسی برای پکن جمع‌آوری می‌کند؛ ادعاهایی که هوآوی همواره آن‌ها را رد کرده است.

پیشرفت و تسلط هواوی بر فناوری 5 جی که ستون فقرات شبکه‌های ارتباطی موبایل نسل بعدی و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی است؛ مدت‌هاست که ایالات‌متحده را نگران کرده است. بنیان‌گذار و مدیر اجرایی Ren Zhengfei  اظهار داشته است که هواوی هرگز، هرگز داده‌ها را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد.

این شرکت با داشتن 194 هزار کارمند در 170 کشور جهان و بیش از 105 میلیارد دلار درآمد سالانه، به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در این زمینه تبدیل‌شده؛ اما چند مدتی است که با بحران روبه‌رو شده است و سعی می‌کند تصویر برند خود را بازسازی کند.

خبرهای حاکی از آن است که این شرکت در حال استخدام روزنامه‌نگاران از شرکت‌های رسانه‌ای مطرح جهان مانند رویترز است و به آن‌ها حقوق بیشتر از شرکت‌های اپل و گوگل پیشنهاد داده است. علاوه بر این، رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که مهندسان هواوی حدود 2000 دلار جایزه اضافی دریافت می‌کنند.

علیرغم تحریم هواوی توسط ایالات‌متحده، فروش محصولات هواوی با شعار “چین می‌تواند آن را بسازد” ادامه دارد. اما این ابتکارات شرکت آن‌قدرها موفقیت‌آمیز نبوده است.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها