هوشمند سازی 108 هزار مدرسه در ایران

0
557
هوشمند سازی 108 هزار مدرسه در ایران

وزارت ارتباطات مکلف است که زیرساخت های هوشمند سازی 108 هزار مدرسه در ایران را فراهم کند.

هوشمند سازی مدارس ایران از سوی وزارت ارتباطات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه، باید امکان دسترسی الکترونیکی به کتب درسی، محتواهای کمک‌آموزشی، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی‌های رایانه‌ای آموزشی، استعداد سنجی و آموزش مهارت‌های حرفه‌ای برای دانش آموزان از طریق تأمین زیرساخت‌های لازم جهت هوشمند سازی مدارس و اتصال ۱۰۸ هزار مدرسه کشور به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کند.

نقش بخش خصوصی در هوشمند سازی مدارس

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه می تواند نگاهی به بخش خصوصی و شرکت های فعال در این زمینه داشته باشد. در این خصوص در حال حاضر ۵ شرکت خبره در این حوزه وجود دارند که می توانند استانداردهای مشخص شده را پیاده سازی کنند و این وزارت خانه می تواند از آن ها کمک دریافت کند. این شرکت ها می توانند در زمینه ارایه تجهیزاتی مانند ویدئو پروژکتور، رایانه و لپ تاپ، قلم هوشمند، نرم افزارهای کمک آموزشی، میکروسکوپ های دیجیتال و پیشرفته، بردهای هوشمند، وب سایت به روز و کار آمد و دستگاه حضور و غیاب به مدارس فعالیت داشته باشند.

آخرین وضعیت هوشمند سازی مدارس در تهران 

سال گذشته که هوشمند سازی مدارس در ابتدای راه خود قرار داشت، اعلام شد که تهران توانسته در این زمینه نسبت به باقی استان ها پیشتاز باشد. آخرین آمار منتشر شده در این خصوص مربوط به تابستان سال گذشته است که در آن اعلام شد،  از ۳۹۲۱ مدرسه در شهر تهران، ۱۱۵۲ مدرسه هوشمند هستند و ۱۰ کلاس درسی با تبلت کار می‌کنند.

سطوح هوشمندسازی مدارس در تهران شامل سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته می‌شود که یعنی مدارس از نظر تجهیزات نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری به سقف می‌رسند و از تجهیزات استفاده می‌کنند. در سطح مقدماتی همه کلاس‌ها باید هوشمند باشند و از شبکه استفاده ‌کنند. در سطح میانی علاوه بر اینکه تمام کلاس‌ها هوشمند است و از شبکه استفاده می‌شود، آزمایشگاه و کتابخانه تجهیز است، از آزمایشگاه‌ و کتابخانه مجازی هم استفاده می‌کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها