هوش مصنوعی عوارض شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد

0
409

کالاسودا_تشخیص سرطان می‌تواند اتفاقی ویرانگر باشد و بیمارانی که سرطان مغز داشته باشند ، خبر این موضوع می‌تواند سنگینی عجیبی برای بیمار داشته باشد.
این بیماری می‌تواند هم بر روی جسم و هم بر روی روح فرد تأثیر بگذارد.
موسسه تکنولوژی ماساچوست
در راستای بهبود زندگی بیماران سرطانی ، یک گروه تحقیقاتی در موسسه تکنولوژی ماساچوست آمریکا یک سیستم هوش مصنوعی‌ای درست کرده‌اند که می‌تواند بر روی گلیوبلاستوما کار کند ( این‌ یکی از حادترین بیماری‌های سرطان مغز می‌باشد.)
تلاش در این زمینه
درمان سرطان خیلی سخت می‌باشد و این موسسه با استفاده از این هوش مصنوعی قصد دارد که میزان عوارض شیمی‌درمانی را کاهش دهند.این سیستم بر روی ۵۰ بیمار امتحان شده که موفقیت‌آمیز بوده است.
سیستم مورد استفاده
این هوش مصنوعی از روش آموزشی که برای آموزش حیوانات استفاده می‌شود ، بهره می‌برد.کار درست را انجام دهد تا جایزه دریافت کند و اگر اشتباه کند توبیخ می‌شود.
این هوش مصنوعی قصد ندارد که کار متخصصین را انجام دهد.این هوش مصنوعی قصد دارد تا در راستای درمان فرد به متخصص کمک کند.
یکی از متخصصین این پروژه یعنی آقای پراتیک شاه به ما گفت : (( الگوریتم مورداستفاده در این روش می‌تواند به‌خوبی بیماران را درمان کند.این الگوریتم دیجیتال می‌تواند گامی بزرگ در راستای درمان این بیماری باشد. ))
هوش مصنوعی چند وقتی است که بسیار درزمینه ی بهداشت و سلامتی مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند در بخش‌های مختلف پزشکی به دکترها و متخصصین کمک کند.
توضیحاتی در مورد هوش مصنوعی
هوش مصنوعی، هوش ماشین‌هاست! درواقع شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که قصد دارد راه‌حل‌های الگوریتمی را ارائه کند تا بتوانیم به‌وسیله آن‌ها در ماشین‌ها هوشمندی ایجاد کنیم. اما این تعریف کافی نیست؛ اول‌ازهمه باید بدانیم که تعریف هوشمندی چیست و بعد باید منظور از ماشین را دربیابیم:
استدلال، منطق، تصمیم‌گیری ؛ این‌ها توانایی هستند که شما از آن‌ها استفاده می‌کنید. پس شما هوشمند هستید. اگر این توانایی‌ها را در کامپیوتر هم ایجاد کنیم، آنگاه به ماشین هوشمند دست می‌یابیم! به همین سادگی … ولی به‌جز این‌ها چیزهای دیگری هم در رابطه با تعریف هوشمندی وجود دارند که دانستن آن‌ها را می‌توان مهم ارزیابی کرد. درواقع بحث‌هایی که در مورد هوشمندی و هوش مصنوعی مطرح‌شده است؛ تنها به دوره‌ی امروزه‌ی ما و قرن ۲۱ مربوط نمی‌شود، بلکه از سال ۱۹۵۰ این مباحث به‌طورجدی مطرح شد.
امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می‌توانید نظرات خود را در مورد این خبر با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها